Referitor la achiziţia vagoanelor TATRA T4D-M din Germania, sosite pe 28 aprilie 2011 in Botosani, S.C. ELTRANS S.A. Botoşani face următoarele precizări tehnico – economice :
1. Tramvaiele TATRA T4D-M, construite în anii 1980, au fost modernizate în Germania în anii 1996 – 2000.
2. Tramvaiele existente in momentul de fata in Botosani sunt de aceeasi generatie, de acelasi tip. Faţă de cele existente actualmente în Botoşani, tramvaiele modernizate prezintă următoarele avantaje :
– Sunt mai economice în ceea ce priveşte consumul de energie electrică în sensul că acesta este mai redus cu pana la 15 – 25 %, funcţie de modul de exploatare. Acest lucru a fost posibil prin modernizarea echipamentului de acţionare, respectiv dotarea vagonului cu echipament bazat pe chopper.
– Reducerea costurilor de intretinere si reparatii;
– Grupul pentru servicii auxiliare, respectiv motor – generator, care prezenta o rată de defectare mare şi care genera zgomot puternic, a fost înlocuit cu o sursă statică electronică, ceea ce va determina o economie însemnată de piese şi materiale (în special cupru) foarte scumpe, dar si un plus de economie a energiei electrice consumate;
– Cresterea confortului calatorilor, prin controlul riguros asupra acceleratiei la demaraj si franare;
– Iluminatul interior a fost modernizat şi plasat lateral în vagoane, iar sursele (becurile) au fost înlocuite cu altele de consum mai mic.
– Scaunele au fost schimbate şi s-au montat scaune tapiţate. Scaunele prezintă şi rezistenţe pentru încălzire care se folosesc în perioada sezonului rece.
– Sistemul de comandă al motoarelor de tracţiune a fost preluat de chopperul electronic şi astfel s-a eliminat acceleratorul si generatorul vagonului care necesitau un consum mare de energie electrică.
– S-au înlocuit toate garniturile geamurilor şi s-a realizat o mai bună etanşare a vagonului.
– Cabina vatmanului a fost construită din aluminiu şi însonorizată.
– Vatmanul are posibilitatea să controleze din cabină instalaţia de incalzire, cu care au fost dotate vagoanele.
– Din punct de vedere estetic vagoanele se prezintă foarte bine, fiind exploatate şi îngrijite corespunzător.
– Un alt avantaj este acela ca pe viitor se vor putea diagnostica eficient defectele, permitand localizarea lor rapid, prin utilizarea unui stand de diagnosticare.
Costul tramvaielor este de 16.100 euro/ bucata , incluzand toate cheltuielile de achizitie, incarcare, transport, taxe colaterale, descarcare.
Perioada de dare in exploatare variaza intre 3 si 4 luni , functie de gradul de defectare a celor existente, cu care asiguram transportul zilnic.
Multumim Primarului Municipiului Botosani, d-lui Catalin Mugurel Flutur si Consiliului Local Botosani pentru sprijinul acordat. Asiguram cetatenii municipiului de tot efortul nostru in dezvoltarea unui transport civilizat, economic si ecologic in Municipiul Botosani.