Infractorii cibernetici au utilizat în mod abuziv identitatea vizuală a Lidl România pentru a colecta date de la utilizatori sub pretextul posibilităţii de a câştiga un premiu în valoare de 2.000 de lei, cu ocazia Zilei Internaţionale a Femeii, avertizează experţii din cadrul Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC).
Capcane promoționale pentru Ziua Femeii
„(…) infractorii cibernetici au început, deja, să-şi promoveze capcanele promoţionale pentru Ziua Femeii. Ultima schemă de fraudare foloseşte abuziv identitatea vizuală Lidl Romania. Compania a oferit deja un avertisment către proprii clienţi, pe canalele oficiale de comunicare.
Sub pretextul posibilităţii de a câştiga un premiu de 2.000 RON după completarea unui chestionar, utilizatori din România primesc în aceste zile (pe social media sau aplicaţii de mesagerie) mesaje cu link-uri către site-uri de phishing.
Echipa Directoratului a primit notificări cu privire la existenţa unor astfel de tentative de la utilizatori care au realizat că este vorba despre o păcăleală şi a luat imediat măsurile necesare închiderii lor. Cu toate acestea, atacatorii pun în funcţiune noi site-uri care găzduiesc astfel de iniţiative frauduloase aproape zilnic”, scriu reprezentanţii DNSC pe pagina oficială de Facebook.
NU da click, sub nicio formă pe linkuri necunoscute
Specialiştii în securitate cibernetică recomandă evitarea accesării link-urilor provenite din surse necunoscute şi analizarea prealabilă a acestora cu o soluţie de securitate. De asemenea, nu trebuie furnizate date cu caracter personal, financiar sau date de autentificare în urma primirii unor astfel de link-uri şi, totodată, e nevoie de verificarea existenţei promoţiei pe canalele oficiale ale brandului (site, canale verificate de social media).
Raportarea unor oferte sau concursuri care ridică suspiciuni de fraudă pot fi sesizate la numărul unic 1911 sau pe adresa de e-mail a DNSC: [email protected].
#SigurantaOnline este o campanie de conştientizare derulată la nivel naţional de DNSC, Poliţia Română şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB), care are ca principal obiectiv crearea unei rutine de securitate pentru utilizatorul obişnuit din România, o rutină care să-l facă mai puţin vulnerabil în faţa ameninţărilor din ce în ce mai dese şi mai complexe.