Primăria orașului Flămânzi a stabilit, în urma unei licitații publice, firma care va furniza autobuzele electrice achiziționate în baza unui proiect cu finanțare europeană. Administrația locală din Flămânzi a încheiat un contract în valoare de 3,28 milioane de lei cu societatea comercială BMC Truck & Bus SRL cu sediul în localitatea Ciorogârla din județul Ilfov pentru livrarea a trei autobuze electrice și a trei sisteme GPG cu ajutorul cărora va fi făcută monitorizarea mijloacelor de transport.
Autobuzele sunt achiziționate în baza proiectului intitulat ”Măsuri integrate de investiții pentru o dezvoltare durabilă a mobilității urbane în cadrul orașului Flămânzi din județul Botoșani”, finanțat prin POR, axa prioritară 3 – ”Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon”, prioritate de investiții 4 e – ”Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare”, obiectivul specific 3.2 – ”Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă”.
Proiectul urmărește diminuarea gradului de emisie a gazelor cu efect de seră în orașul Flămânzi printr-o abordare investițională integrată ce vizează implementarea de soluții ecologice de transport public în comun și dezvoltarea de facilități infrastructurale pentru utilizarea mijloacelor de transport nemotorizate.
Proiectul propus are la baza direcțiile de acțiune și obiectivele trasate la nivelul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al orașului Flămânzi, în materie de promovare a unei mobilități urbane multimodale durabile, axate pe reducerea emisiilor de CO2 la nivel local, având în vedere că măsurile investiționale integrate conduc la realizarea tranziției orașului de la o mobilitate bazată în principal pe utilizarea autoturismelor private la una bazată pe transportul public ecologic și pe moduri nemotorizate de transport precum mersul pe jos și utilizarea bicicletei, concretizate în:
– înființarea unui sistem public de transport de călători care va funcþiona exclusiv cu autobuze electrice;
– dezvoltarea unei reþele coerente de piste pentru bicicliști la nivelul ariei de studiu a proiectului care va încuraja populaþia la utilizarea transportului nemotorizat de tip velo;
– dezvoltarea infrastructurii pietonale (amenajarea de trotuare pentru creșterea confortului populaþiei la deplasarea si mersul pe jos si implicit a numărului de pietoni).