Situație îngrijorătoare în învăț[mântul botoșănean, după finalizarea primului semestru. Aproximativ 600 de elevi din învățământul gimnazial și liceal au rămas cu situația școlară neîncheiată, iar peste 1000 de elevi au rămas corigenți la matematică. Situația școlară a fost prezentată marți, într-o conferință de presă, de Ada Macovei, inspector general al Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, care a declarat că urmare a faptului că cei mai mulți elevi întâmpină probleme la matematică, pentru anul școlar viitor a fost modificată oferta educațională.
”Am inițiat în decembrie o activitate de verificare în unitățile de învățământ a stadiului în care se află mediile elevilor, cu câteva săptămâni de finalizarea semestrului, și am identificat aproape 4000 de elevi aflați în situații de risc dintre cei 42.000 elevi din gimnaziu și liceu. La finalul semestrului, după ce am trims o scrisoare metodică în care am explicat fiecărui cadru didactic în parte care este legislația în vigoare cu privire la încheierea situației școlare și care sunt măsurile care trebuie luate în semestrul următor, pentru ca progresul școlar să fie înregistrat pentru fiecare elev în parte, am ajuns la 600 elevi cu situația școlară neîncheiată, justificată de lipsa de activitate didactică, practic de lipsa legăturii cu școala, de elevi care nu se mai prezintă la școală”, a spus Ada Macovei.
Inspectorul general al IȘJ a precizat că la sfârșitul semestrului erau 1075 de elevi corigenți la matematică și 542 la limba română.
”Probabil că în ultimele zile, după ce s-a finalizat cu totul situația școlară, statisticile s-au mai modificat puțin, dar, în ceea ce privește nevoia noastră de analiză și centralizarea datelor, a reieșit clar că elevii întâmpină probleme foarte mari la matematică, încă din gimnaziu. De aceea, oferta noastră educațională pentru anul școlar viitor a fost modificată”, a mai spus șefa IȘJ
Astfel, pentru anul școlar viitor vor fi 36 clase la profil real în județ, din care 14 la matematică informatică și 22 la științele naturii. La profil uman sunt 30 de clase, respectiv 15 filologie și 15 la științe sociale. Potrivit reprezentantului IȘJ, în primul semestru al acestui an, numărul elevilor transferați de la clase cu profil real la clase cu profil uman a crescut, motiv pentru care a fost modificată și oferta educațională, tocmai pentru a veni în întâmpinarea elevilor și părinților.