A fost dată o alertă pentru români. O înșelătorie prin care dispar banii de pe card vizează clienții băncilor ING și BRD. Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a explicat la ce trebuie să fie atenți cei care vor să se ferească de astfel de surprize neplăcute.
Prin ce înșelătorie pot fi furați banii din conturile clienților ING și BRD
Înșelătoria prin care clienții ING și BRD pot fi lăsați fără banii din conturile bancare se bazează pe mesaje trimise pe e-mail în numele instituțiilor financiare. La prima vedere, aceste mesaje par demne de încredere, iar unora dintre persoane ar putea să nu le trezească niciun fel de suspiciune.
Prin aceste mesaje, hackerii încearcă să facă rost de datele de logare la conturile bancare, ca să le golească de bani. În ultima vreme, e-mailurile periculoase fac referire la o actualizare obligatorie a datelor sau la accesarea unor servicii bancare online. Deschideți galeria foto de mai sus pentru a vedea două exemple!
”Atunci când activăm în mediul online este foarte posibil să primim frecvent astfel de mesaje în care suntem ameninţaţi cu întreruperea unui serviciu, dacă nu validăm datele contului. Într-un astfel de exemplu, atacatorii se folosesc de elemente de brand ale BRD Groupe Societe Generale”, au avertizat reprezentanţii Directoratului Național de Securitate Cibernetică – DNSC, pe Facebook.
Cum se pot feri clienții ING și BRD de atacurile cibernetice
Reprezentanții băncilor le-au atras atenția clienților să nu acceseze link-uri pe care le primesc pe e-mail și să anunțe imediat autoritățile în cazul în care cad victime ale hackerilor.
De asemenea, pentru a nu cădea pradă hackerilor, experții în securitate cibernetică le recomandă clienților ING și BRD să verifice întotdeauna care este sursa reală a mesajelor pe care le primesc. Atunci când nu sunt siguri, oamenii ar trebui să valideze transmiterea informaţiei cu presupusul ei expeditor.
Reprezentanţii Directoratului Național de Securitate Cibernetică au mai precizat că este important ca atunci când citesc mesaje pe care cred că le-au primit de la banca la care au cont, clienții să fie atenți la corectitudinea gramaticală, de sintaxă şi la eventuale greşeli de exprimare. Erorile pot semnala traducerea textului dintr-o limbă străină.
„Nu accesăm link-uri sau ataşamente din astfel de mesaje. Le putem analiza cu o soluţie de securitate. Raportăm orice tentativă maliţioasă către Departamentul de IT al firmei, dacă mesajul a venit pe o adresă sau un dispozitiv de la serviciu, sau putem suna la 1911 ori trimite mail la [email protected], pentru ca echipa DNSC să verifice informaţia şi să emită o alertă pentru alţi utilizatori despre această metodă de atac”, a adăugat DNSC.
Sursa: impact.ro