Liceul ”Elie Radu” din Botoșani derulează un proiect Erasmus+ intitulat ”New era in education”, prin intermediul căruia, alături de profesori de la ”Zespół Szkół In Wąbrzeźno”din Polonia , ”Mesleki Eğitim Merkezi” Bornova, Izmir și ”Kepez Mahmut Celalettin Okten Anadolu Imam Hatip Lisesi” Antalia din Turcia, și ”Lycee Lasalle St. Charles”, Reunion din Franța își updatează metodele tradiționale de învățare cu ”uneltele” Web2.0.
Liceul botoșănean a găzduit, zilele acestea, prima sa activitate Erasmus+. Profesori și elevi din Polonia, Turcia și Franța au vizitat Botoșanii, încercând să vadă cum învață tinerii de aici să construiască. Activitatea s-a numit ”Class of my Dreams” punând accentul pe noutățile pe care le poate aduce Web2.0 în vechile meserii.
Oaspeții au vizitat atelierele de zidărie, fierar betonist, dulgher și de instalator, unde au lucrat împreună cu elevii și maiștrii instructori. Creativitatea elevilor a fost pusă la încercarea prin realizarea unei machete a Parcului ”Mihai Eminescu”, iar centrul istoric al municipiului Botoșani a fost un moment important în contextul construcțiilor trecute, prezente și viitoare.
Pentru amprenta locală, elevii de la ”Elie Radu” au demonstrat și că sunt conectați la valorile tradiționale, arătându-le musafirilor care e portul botoșănean și cum se cântă și se dansează cu el, spre deliciul spectatorilor.
”Activitatea a fost minunată atât pentru noi cât și pentru parteneri, care și-au exprimat dorința de a mai colobora în viitor, în alte proiecte Erasmus+. Putem spune, spre exemplu, că alăturarea de concepte, dintre tradițional și modern, am putut-o demonstra prin realizarea unui workshop la Muzeul Ouălor Încondeiate de la Ciocănești, unde toată lumea a fost plină de inspirație și s-a simțit minunat lucrând cu punctele de culoare asemănătoare pixelilor de pe monitoarele PC-ului.”, a declarat Dana Forțu, coordonatoarea proiectului.
În luna iulie doi dintre profesorii de la ”Elie Radu” au fost în Izmir, Turcia, pentru a participa la o activitate de pregătire despre managementul clasei de elevi, în centrul vocațional ”Mesleki Eğitim Merkezi” din Bornova.
”Discuțiile avute cu participanții la curs au scos la iveală noi situații apărute în managementul clasei de elevi datorită pandemiei de Covid19. Interesant a fost să constatăm că, deși făceam parte din țări și culturi diferite, situațiile conflictuale din cadrul clasei de elevi sunt aceleași, doar cu foarte mici diferențe, despre care am putea să spunem că sunt aproape insesizabile.”, a declarat Roxana Vieru, unul dintre profesorii implicați în proiect.