Altex, amendată de Protecția Consumatorilor pentru reduceri înșelătoare de Black Friday

Compania Altex a fost amendată cu 50.000 de lei și a primit propunere de suspendare a activității de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) pentru că oferea la vânzare produse cu reduceri înşelătoare de Black Friday. Practic, magazinul nu aplica reducerile din preţul de referinţă, fiind descoperite pe site peste 1.000 de produse cu abateri de preţ. Reprezentanții Altex au transmis inspectorilor că ei nu pot fi corecți într-o piață în care nimeni nu e.

ANPC a anunţat, marţi, printr-un comunicat de presă, că a desfăşurat, în ultimele zile, împreună cu Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti-Ilfov, o verificare a mediului online în ceea ce priveşte modul în care se derulează campania Black Friday.

„Astfel, în data de 9 noiembrie, prin acesarea site-ului www.altex.ro, comisarii ANPC au constatat faptul că operatorul economic promova produse ca fiind la reducere de preţ, fără a aplica reducerile din preţul de referinţă (cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus). Echipele de control ANPC au depistat peste 1.000 de produse cu abateri de preţ, afişate pe site. Reprezentanţii Altex au afirmat, cu ocazia discuţiilor pe acestă temă, că ei nu pot fi corecţi într-o piaţă în care nimeni nu e”, a anunţat ANPC.

ANPC va informa organele penale competente în România cu privire la cazurile de înşelăciune constatate, ca urmare a acestor controale. Astfel, printre produse cu probleme găsite de comisarii ANPC se află un telefon mobil care era vândut cu 1.679 de lei, preţul fiind considerat redus de la 1.999 de lei, dar ANPC a constatat că în 3 noiembrie produsul era disponibil la acelaşi preţ cu care era vândut astăzi.

One thought on “Altex, amendată de Protecția Consumatorilor pentru reduceri înșelătoare de Black Friday

  1. De asta această zi mai este numită și „Black fraier day”. :)) Dacă nu pot fi corecți „într-o piață în care nimeni nu e” atunci nu era mai bine dacă renunțau la aceste „promoții „???

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *