Direcția de Sănătate Publică Botoșani a declanșat o anchetă la Spitalul Județean de Urgență ”Mavromati”, după ce o pacientă a sunat la 112 și a cerut să fie ajutată pentru a merge la toaletă. Femeia, de 79 de ani, s-a prezentat la spital cu fractură de șold și a fost spitalizată, temporar, într-un salon de pe o secţie tampon, până la sosirea rezultatului la testul Covid-19.
Numai că între timp, pacienta a avut nevoie la toaletă, pentru că nu se putea deplasa, și a strigat după personalul din unitate. Pentru că nu a fost auzită, aceasta a pus pâna pe telefon și a cerut prin 112 sprijinul unui cadru medical pentru a putea fi dusă la baie. Cazul a ajuns în atenția conducerii Direcției de Sănătate Publică Botoșani, care a trimis o echipă de inspectori sanitari care să facă cercetări.
DSP a trimis o echipă de inspectori pentru cercetări
”Direcția de Sănătate Publică s-a autosesizat pentru faptul că o pacientă, care era internată în zona tampon a unei secții din cadrul Spitalului Județean ”Mavromati”, a sunat la 112 solicitând prezența unui cadru medical în salon. Este vorba de o pacientă cu fractură de șold, care era internată în zona tampon și ar fi vrut să ajungă la toaletă. Deși în saloane sunt butoanele de panică, ar fi putut apăsa acel buton, însă, probabil, la ora 6, nu știu exact ora la care a solicitat prezența unei infirmiere la salon, aceasta să nu fi fost în zonă. În cursul nopții, pe secțiile spitalul sunt un asistent și un infirmier la un număr de 17-20 saloane, respectiv la un număr de 50 de pacienți. Este într-adecvăr un număr insuficient de personal, atât cadre superioare cât și de cele medii. În urma anchetei vom stabili exact ce făcea infirmiera în momentul respectiv. Posibil să fi fost în alt salon. A strigat și nu a fost auzită, motiv pentru care au soliciutat ajutor prin 112”, a declarat Monica Adăscăliței, directorul Direcției de Sănătate Publică Botoșani.
Mai mulți pacienți internați au sunat la 112
Potrivit sursei citate, acesta nu este un caz singular. De-a lungul timpului au mai fost asemenea telefoane la 112 a pacienților, fie că erau în UPU, fie că erau internați. ”Ulterior s-au stabilit care au fost problemele care au dus la acest apel”, a mai spus Adăscăliție.
Reprezentanții Spitalului Județean spun că nu există o sesizare cu privire la acest caz. ”Conducerea unității s-a autosesizat cu privire la acest caz și a dispus o anchetă”, a spus Ioan Asaftei, purtătorul de cuvânt al |Spitalului Județean.