Școala începe cu reguli noi! Care sunt scenariile din 13 septembrie (Document)

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu și ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, au prezentat ordinul comun cu privire la regulile după care va începe și se va desfășura noul an școlar.

”Modul de funcționare al școlilor, într-o perioadă de criză sanitară. Scenariile stabilite sunt, în cea mai mare parte, cunoscute. Până la atingerea ratei de infectare de 6 în localitate, toate creșele, grădinițele și școlile vor funcționa cu prezență fizică. După depășirea ratei de infectare de 6 la mia de locuitori rămân deschise creșele și grădinițele. Toți elevii intră în online, cu o singură excepție: învățământul special..

De altfel, pentru învățământul special, activitățile de terapie vor fi permise și după depășirea ratei de 6 la mie.

După depășirea ratei de 6 la mie, nu vor mai fi permise nici măcar orele remediale.

Sunt prezentate în documentul pe care l-am pus împreună cu doamna ministru la dispoziția presei, care este în formă finală, dar va fi semnat doar atunci când cei doi miniștri vom fi abilitați de CNSU pentru semnarea acestui ordin comun. (…) Sunt precizate, de asemenea, și o serie de condiții care clarifică toate situațiile în care apare un caz de îmbolnăvire într-o grupă sau într-o clasă. Sunt precizate toate detaliile necesare. Am lucrat până cu un sfert de oră înainte să venim la dumneavoastră și credem că am acoperit de data aceasta toate situațiile posibile”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

”Aș vrea să discut înainte de măsurile de prevenție care se mențin. Discutăm de distanțarea fizică, de aerisirea spațiilor închise din școală, punând accent mai ales pe spațiile cu risc mare de transmitere, cum ar fi locurile de luat masa și de sălile de sport. De menținerea obligativității purtării măștii în spațiile din interior. Am ajuns la un consens în ceea ce privește tipul măștii care trebuie purtat. Am recomandat purtarea măști de tip medical pentru că este standardizată, dar am revenit și cu câteva precizări despre condițiile pe care măștile de tip textil trebuie să le îndeplinească: să fie adaptate feței și să acopere corect nasul și bărbia. Am precizat că se interzic alte tipuri de dispozitive care sunt uneori folosite pe post de mască”, a declarat și ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă.

Vezi AICI documentul integral!

 

Ordinul comun al Ministerului Educației și Ministerului Sănătății

ART. 3 (1) Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ propune ISJ/ISMB aplicarea scenariului de organizare şi desfăşurare a cursurilor în unitatea de învăţământ, pe baza criteriului epidemiologic privind rata incidenţei cumulate la nivelul localităţii, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori, după cum urmează:

 (3) Înainte de data începerii cursurilor universitare, în funcţie de situaţia epidemiologică, de particularităţile locale, de infrastructura, de specificul programelor de studiu şi de resursele umane ale fiecărei instituţii de învăţământ superior în parte, conducerea acesteia, cu consultarea senatului universitar, stabileşte aplicarea unuia dintre scenariile de organizare şi desfăşurare a activităţilor didactice, după cum urmează:

Desfășurarea școlii pe perioada carantinei zonale

(4) La nivelul localităţilor unde este instituită măsura carantinei zonale nu sunt permise activităţile care impun prezenţa fizică a antepreșcolarilor, preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ. În această situație, activitatea didactică pentru preșcolari și elevi se desfăşoară exclusiv online, cu excepția activităților de terapie pentru elevii cu cerințe educaționale speciale din învățământul special și special integrat, care se desfășoară cu prezența fizică în unitatea de învățământ. Activitățile de terapie pentru elevii cu cerințe educaționale speciale sunt permise indiferent de scenariul în care se află localitatea sau unitatea de învățământ, inclusiv în carantină.

Simulările și examenele naționale

(5) Este permisă organizarea simulărilor examenelor naţionale, evaluărilor naţionale şi a examenelor pentru anii terminali, cu prezenţa fizică, în unităţile de învăţământ din localităţile în care nu este declarată starea de carantină la nivelul localităţii, sub condiţia asigurării stricte a normelor de prevenire a îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, respectiv distanţare corectă, igienizarea mâinilor şi purtarea obligatorie a măştii.

(6) Este permisă organizarea orelor remediale, cu prezenţă fizică, în unităţile de învăţământ, dacă la nivelul localităţii nu este o incidență a ratei de infectare mai mare de 6/1000.

Purtarea măștii este obligatorie

(7) Personalul didactic/nedidactic şi personalul didactic auxiliar implicat în procesul de învăţământ în unitățile de  învățământ special are obligaţia să poarte mască în permanenţă în cancelarie, în timpul deplasării în incinta unităţii de învăţământ şi în timpul pauzelor , precum şi în sălile de clasă, cu excepţia situaţiilor în care procesul specific de predare/învăţare/recuperare impune un contact vizual complet, caz în care vor putea folosi viziere.  În cazul elevilor din învățământul special, masca de protecție are caracter de recomandare adaptată specificului procesului educațional, și nu reprezintă o obligație.

Anul școlar începe cu festivitate de deschidere

(8) Sunt permise festivitățile de deschidere a anului școlar/universitar, organizate doar în exterior, cu purtarea obligatorie a maștii de protectie și fără ca durata acestora să depășească  1,5 ore.

Orele de educație fizică

(9) Este permisă desfășurarea orelor de educație fizică în săli de sport/spații interioare, fără obligativitatea purtării măștii de protecție, în condițiile în care rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică de 2/1000. La o rată de incidență mai mare de 2/1000, orele de educație fizică se pot desfășura doar în spații deschise, fără obligativitatea purtării măștii de protecție. Prin excepție, preșcolarii nu au obligația purtării măștii de protecție în timpul orelor de educație fizică, indiferent de rata de infectare.

Copiii cu probleme pot fi scutiți de prezența fizică

ART. 5   (1) Preşcolarii/Elevii cu vârstă mai mică de 12 de ani, care fac parte dintr-o grupă de risc, respectiv cei diagnosticaţi cu boli respiratorii cronice severe, boli cardiovasculare, obezitate severă, diabet zaharat tip I, boli inflamatorii, boli imune/autoimune, boli rare, boli ereditare de metabolism, dizabilităţi, tratament imunosupresiv sau alte afecţiuni cronice, cu avizul şi recomandările specifice ale medicului curant şi cu acordul scris al părinţilor, pot fi scutiţi de prezenţa fizică în şcoală.

(2) Elevii cu vârsta de peste 12 ani, care fac parte dintr-o grupă de risc, respectiv sunt diagnosticați cu afecțiuni asociate cu imunodepresie moderată sau severă (transplant, afecțiuni oncologice în tratament imunosupresor, imunodeficiențe primare sau dobândite, alte tipuri de tratamente imunosupresoare) cu avizul și recomandările specifice ale medicului curant și cu acordul scris al părinților pot fi scutiți de prezența fizică în școală, chiar dacă sunt vaccinați cu schema completă.

(3) Pentru preşcolarii/elevii menţionaţi la alin. (1) și alin. (2), conducerile unităţilor de învăţământ vor identifica, după caz, soluţii pentru asigurarea procesului educaţional, inclusiv online.

Apariția primului caz de COVID într-o clasă

ART. 6 (1) Suspendarea cursurilor cu prezență fizică în unitățile de învățământ preuniversitar/conexe se  dispune pentru o perioada de 14 zile la apariţia unui caz confirmat de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o grupă de învățământ antepreșcolar/preșcolar sau clasă de învățământ primar, gimnazial, liceal, profesional şi postliceal.

(2) În situaţia în care în aceeaşi sală cursurile sunt organizate în schimburi, se vor suspenda doar cursurile cu prezență fizică pentru clasa în care a fost confirmat cazul de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2.

(3)Elevii din schimbul următor continuă cursurile cu prezență fizică după o dezinfectare prealabilă a sălii de clasă.

(4)Cursurile pentru grupa/clasa suspendată se pot relua cu prezență fizică începand cu a 8-a zi  de la data confirmării cazului pozitiv, pentru elevii care se testează și rezultatul este negativ.

(5) Testarea elevilor se realizează în a 8- a zi de la data confirmării cazului pozitiv de către cadrul medical din unitatea de învățământ sau, acolo unde nu este posibil, de către o echipă mobilă din cadrul DSPJ/DSPMB. Până la efectuarea testului, elevii continuă activitatea didactică în regim online. Elevii care nu se prezintă la testare reiau cursurile cu prezență fizică dupa 14 zile de la suspendarea acestora.

(6) Prin excepție de la prevederile alin (1), elevii claselor VII- XII/XIII,  vaccinati împotriva virusului SARS-CoV-2, pentru care au trecut cel puțin 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare precum și elevii care au fost confirmati pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile dar pentru care au trecut mai mult de 14 zile de la data testului pozitiv,  pot continua cursurile cu prezența fizică.

(7) DSP/DSPMB va efectua ancheta epidemiologică, va stabili contacții direcți ai cazurilor confirmate și va decide, cu informarea conducerii unității de învățământ, dacă se impune carantinarea celor care nu fac parte din clasa la care s-au suspendat cursurile, inclusiv a personalului didactic/nedidactic/auxiliar.

Apariția unui caz COVID în rândul profesorilor

(8) La apariţia cazurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul cadrelor didactice, didactice auxiliare sau nedidactice, acestea au obligaţia de a anunţa conducerea unităţii de învăţământ care va informa DSP/DSPMB. DSP/DSPMB, în urma anchetei epidemiologice, va stabili care sunt contacții direcți ai acestora și va decide împreună cu conducerea unității de învățământ dacă se impune suspendarea activităților didactice la nivelul grupei/clasei sau unității de învățământ. Măsura suspendării este dispusă prin hotărârea comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă/Comitetului Municipiului Bucureşti, la propunerea conducerii unității de învățământ/instituției conexe, cu avizul ISJ/ISMB și al  DSP/DSPMB.

(9)În situațiile prevăzute la alin. (1) lit. a) – b) și alin (3) procesul de învățământ continuă în sistem online.

Sursa: antena 3

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *