Ministerul Educației a transmis joi, o informare către inspectoratele școlare și directorii școlilor prin care li se solicită învățătorilor și diriginților să nu mai ceară reprezentanților legali ai elevilor informaţii referitoare la locul de muncă şi ocupaţie.
Solicitarea vine în contextul asigurări echității și egalității de șanse, indiferent de contextul social și de statutul socio-economic al familiei.
Practic, ministerul Educaţiei anunță că „începând cu anul școlar 2021 – 2020, profesorii diriginți și învățătorii nu vor solicita, colecta și prelucra informații cu privire la locul de muncă, ocupația sau profesia părinților/reprezentanților legali ai elevilor.
Respectând prevederile GDPR și prevederile Legii nr 180 din 18 iulie 2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului UE, în fila corespunzătoare a catalogului școlar, vor rămâne necompletate rubricile dedicate locului de muncă al părinților, dacă aceste rubrici sunt prevăzute”, se arată în documentul citat pe edupedu.ro. Precizarea vine în condițiile în care cataloagele școlare conțin o filă în care profesorii erau nevoiți să completeze, pe lângă datele de contact ale părinților, și profesia și ocupația acestora.
Sursa: antena3
Asta-i încă o regulă care se va respecta formal. Aş vrea să văd şi eu că într-un sat învăţătoarea, profesorul nu cunoaşte părinţii elevului, de nu cumva or fi rude sau vecini. Formal, ar trebui să cred că va înceta practica schimbului de elevi între „cadre” – „îţi dau o asistentă, dă-mi tu un zidar”… Dar, dincolo de glume, datele socioprofesionale ale părinţilor spun multe despre starea elevului, de ce unul învaţă mai bine, de ce un copil se comportă într-un fel anume, ştiai dacă acel copil are în familie un aliat sau trăieşte într-un mediu ostil. Şi cum rămâne cu legătura dintre părinte şi şcoală? Dar, la atâtea măciuci trântite în carul cu oale al şcolii, ce mai contează încă una.