Primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei, a declarat marți, în cadrul unei conferințe de presă, că municipalitatea ar putea renunța la contractul de finanțare privind lucrările de reabilitare, modernizare și extinderea celor două căi de rulare din municipiul Botoșani. Primarul spune că există riscul să se primească o ofertă financiară mult prea mare, iar valoarea cofinanţării este fabuloasă.
”În acest moment sunt două asocieri de firme cu care suntem în evaluare. Există riscul să primim o ofertă financiară mult prea mare şi să luăm decizia să renunţăm la acest contract, dar acest lucru îl voi comunica la sfârşitul lunii, atunci când se încheie procedura. Valoarea cofinanţării este fabuloasă. Discutăm de 60 de milioane de lei la o finanţare europeană de 180 de milioane de lei, iar voinţa botoşănenilor este de a avea un transport public în comun cu alte mijloace în afară celor pe care le-am avut până acum şi pentru care am primit finanţare europeană, adică transportul cu tramvaiul. Există și posibilitatea de a renunța la tramvaie. Vom discuta la momentul oportun”, a precizat Cosmin Andrei.
Două asocieri de firme au depus ofertele, luna trecută, pentru execuția lucrărilor de reabilitare, modernizare și extinderea celor două căi de rulare din municipiul Botoșani, anunță printr-un comunicat Primăria Botoșani.
Este vorba de asocierea societăților Alstom Transport și Electroalfa Internațional, respectiv asocierea dintre societățile Conest SA, Pod Proiect SRL și Mari Vila Com SRL. Din punct de vedere financiar, ambele oferte depășesc valoarea estimată a proiectului, pe ambele loturi.
Pentru Lotul 1 din cadrul proiectului, „Reabilitare cale de rulare traseu 101”, estimat la suma de 74.533.384,23 lei fără TVA, Asocierea Alstom Transport și Electroalfa Internațional a ofertat 108.967.635,65 lei fără TVA, în timp ce Asocierea Conest SA, Pod Proiect SRL și Mari Vila Com SRL a ofertat 106.687.945,26 lei fără TVA. Pentru Lotul 2 din cadrul proiectului, „Reabilitare cale de rulare traseu 102”, estimat la suma de 73.419.607,16 lei fără TVA, Asocierea Alstom Transport și Electroalfa Internațional SRL a ofertat 125.131.260,95 lei fără TVA, in timp ce Asocierea Conest SA, Pod Proiect SRL și Mari Vila Com SRL a ofertat 108.568.386,01 lei fără TVA.
Cele două oferte sunt în evaluare.
Toate marile orase ale lumii au tramvaie,noi renuntam la ele ! Nu ai cu cine ….
Trebuia renuntat demult. Nu e un oras mare iar cele două linii deservesc doar o mica parte din oras. Se pot lua autobuze electrice sau alte mijloace ecologice, se pastreaza astfel asfaltul mai bine si se pot acoperi mai multe trasee.
Nu e greu sa ne uitam la Suceava. Acolo s-a putut renunța la troleibuze si e super ok.
Prima idee buna a acestui primar pe care a luat-o pana acum! Sper sa nu fie singura si sa se materializeze.