Vehiculele care funcționează în principal pe benzină sau motorină au reprezentat în mod istoric peste 99% din vânzările de mașini și camioane de pasageri. Cu toate acestea, vânzările de vehicule care funcționează cu alți combustibili – în special electricitate – sunt în creștere.
Noi modele atât de vehicule electrice, cât și de vehicule electrice hibride plug-in, intră pe piață în număr tot mai mare în fiecare an. Alte vehicule cu combustibil alternativ le includ pe cele care funcționează cu gaz natural comprimat (GNC) sau E85 (un amestec de aproximativ 85% etanol și 15% benzină). În plus, avem la dispoziție o mulțime de alte vehicule de transport personal, cum ar fi un monociclu electric, o trotinetă electrică sau un hoverboard.
În acest articol, vom analiza câteva dintre cele mai frecvent auzite mituri legate de vehicule electrice și vom dezvălui realitatea din spatele lor.
Mitul 1: Trecerea de la petrol la cărbune
Trecerea la un vehicul electric va însemna doar că aceeași cantitate de poluare provine din generarea de electricitate, mai degrabă decât din conducta de eșapament – vom trece pur și simplu de la petrol la cărbune.
Realitate: Vehiculele electrice sunt mai ecologice decât vehiculele alimentate prin arderea combustibililor fosili.
Un vehicul complet electric folosește electricitate pentru a alimenta o baterie – asta înseamnă că nu există benzină, nu se schimbă ulei și nu există motor cu ardere internă.
Studiile arată că folosirea energiei electrice produce semnificativ mai puține emisii decât utilizarea benzinei și acest lucru se îmbunătățește în timp. În unele zone care se bazează în mare parte pe energia eoliană sau hidro, emisiile sunt semnificativ mai mici pentru vehiculele electrice. Și asta este astăzi. Pe măsură ce închidem mai multe centrale pe cărbuni și producem surse de energie mai curate, emisiile din încărcarea vehiculelor electrice scad și mai mult. În plus, în unele zone, încărcarea pe timp de noapte va crește oportunitatea de a profita de energia eoliană – un alt mod de a reduce și mai mult emisiile.
Un lucru de luat în considerare este că atunci când centralele de cărbuni furnizează cea mai mare parte a energiei electrice într-o anumită zonă, vehiculele electrice pot emite mai mult poluare cu CO2 și SO2 decât vehiculele electrice hibride. Aflați de unde provine energia electrică, ce planuri are statul sau comunitatea dvs. pentru trecerea la energie regenerabilă și dacă aveți opțiuni pentru trecerea la o energie mai curată.
Mitul 2: Reciclarea bateriilor este problematică
Bateriile vehiculelor electrice reprezintă o problemă de reciclare.
Realitate: Bateriile EV rezistă mai mult decât vehiculul.
Vehiculele cu motor cu ardere internă utilizează baterii cu plumb acid, iar rata de reciclare a acestora este de aproximativ 98%. Cele mai noi baterii pentru vehicule electrice, precum cele din litiu-ion, includ metale și mai valoroase și reciclabile și vor avea o viață mult mai lungă decât vehiculul.
Industria EV poate fi mai bună decât predecesorii săi și poate utiliza baterii care au surse responsabile, nu se bazează pe cobalt și au un procent mai mare de componente reciclate. De exemplu, Nissan are o facilitate de refabricare care va reface bateriile uzate, iar alte companii construiesc fabrici de reciclare automată pentru a reduce cantitatea de material nou necesar pentru un nou pachet de baterii EV.
Mitul 3: Bateria va muri repede
Vehiculele electrice nu pot fi conduse foarte departe înainte ca bateriile să se epuizeze.
Realitate: Gama de vehicule electrice poate face față majorității nevoilor de condus de zi cu zi și acest lucru se îmbunătățește constant
Este adevărat că alimentarea unui vehicul electric necesită un alt tip de planificare. Dar gama de vehicule electrice actuale depășește nevoile șoferului obișnuit.
Majoritatea șoferilor din SUA conduc mai puțin de 50 km în fiecare zi, suficient pentru un vehicul electric cu baterie complet încărcată (majoritatea pot parcurge 100 până la 200 de km cu o singură încărcare) și un vehicul electric cu autonomie extinsă (care conduce aproximativ 50 km cu electricitatea și apoi începe benzina). Folosind o priză de 220 volți și o stație de încărcare, un hibrid plug-in se reîncarcă în aproximativ 100 de minute, un plug-in electric cu autonomie extinsă în aproximativ patru ore și un electric pur în șase până la opt ore. O priză obișnuită de 110 volți va însemna durate de încărcare semnificativ mai mari, dar pentru vehicule hibride conectabile și electrice cu rază extinsă, această priză poate fi suficientă. De cele mai multe ori, bateria nu va fi complet descărcată la conectare, reducând astfel timpul de încărcare.
Mitul 4: EV-urile sunt scumpe
Vehiculele electrice sunt mult mai scumpe decât vehiculele tradiționale.
Realitate: stimulentele financiare scad prețul vehiculelor electrice.
Stimulentele precum programul Rabla pentru vehicule electrice înseamnă că multe vehicule electrice costă la fel sau mai puțin decât un vehicul nou, iar oamenii din toate mediile socio- economice și ideologiile politice pot avea acces la vehicule electrice. În plus, datorită unui sistem mai curat și mai eficient sub capotă, un vehicul electric poate economisi șoferului obișnuit aproximativ 46% din costurile anuale de întreținere, potrivit unui studiu.
Mitul 5: Vehiculele electrice nu sunt ușor disponibile
Realitate: Puteți cumpăra EV-uri aproape oriunde
Mai multe modele de vehicule electrice sunt disponibile la nivel național, iar multe altele sunt disponibile în multe locații, inclusiv online. Puteția chiziționa oricand un hoverboard de pe Emag sau chiar o trotinetă sau un scuter electric, online.
Cât despre mașini, producătorii de vehicule electrice includ Nissan, Tesla, Ford, Mitsubishi, BMW, Toyota, Audi, Porsche, Honda, Mercedes-Benz, etc. Consultați distribuitorii locali pentru disponibilitate.