A fost făcută o actualizare la legea contractului de muncă despre care toți angajații din România trebuie să știe. Iată despre ce e vorba:
Cheltuielile făcute de angajator pentru cumpărarea semnăturilor electronice avansate sau calificate, utilizate pentru semnarea documentelor din domeniul relațiilor de muncă şi securității și sănătății în muncă, sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal, spune Legea 208 din 2021 care modifică şi completează OUG 36.
Iată cum a fost actualizată ordonanţa de urgenţă 36, care reglementează semnarea electronică a contractului de muncă, prin Legea 208, publicată săptămâna trecută în Monitorul Oficial.
În Monitorul Oficial nr 720, partea I din 22 iulie s-a publicat Legea 208 din 2021 pentru aprobarea OUG nr. 36/2021 privind utilizarea semnăturii electronice în domeniul relațiilor de muncă, conform Economica.net.
Modificarea legii contractului de muncă îi afectează pe toți angajații
Parlamentul a adoptat Legea 208 pentru aprobarea OUG 36, cu următoarele modificări şi completări. În primul rând, angajatorul nu poate obliga persoana pe care vrea să o angajeze ori, după caz, salariatul să utilizeze semnătura electronică avansată sau semnătura electronică calificată, la încheierea, modificarea, suspendarea sau, după caz, la încetarea contractului individual de muncă, se arată în Legea 208.
De asemenea, la încheierea, modificarea, suspendarea sau, după caz, la încetarea CIM, părțile trebuie să utilizeze același tip de semnătură, respectiv semnătura olografă sau semnătura electronică, spunea Legea 208.
Apoi, părțile trebuie să utilizeze același tip de semnătură, respectiv semnătura olografă sau semnătura electronică, la încheierea, modificarea, suspendarea sau, după caz, la încetarea CIM. Părţile (angajatul şi angajatorul) pot opta să utilizeze semnătura electronică avansată sau semnătura electronică calificată la încheierea, modificarea, suspendarea sau, după caz, la încetarea contractului individual de muncă, mai prevede Legea 208 din 2021.
Angajatorul poate opta pentru utilizarea semnăturii electronice, semnăturii electronice avansate sau semnăturii electronice calificate ori a sigiliului electronic al angajatorului, pentru întocmirea tuturor înscrisurilor/documentelor din domeniul relațiilor de muncă rezultate la încheierea CIM, pe parcursul executării acestuia sau la încetarea CIM, în condițiile stabilite prin regulamentul intern și/sau contractul colectiv de muncă aplicabil, potrivit Legii 208 din 2021.
Sursa: playtech.ro