Un număr de 12 profesori din județul Botoșani au intrat în finala Creatori de educație. Aceștia sunt: Iulia Mogoșanu, de la Școala Gimnazială nr 1 Răuseni, Teodora Grapan, de la Școala gimnazială nr. 1 Dobârceni, Vasile Andrieș, de la Școala Gimnazială „Grigore Antipa” Botoșani, Aurelian Pintilei, de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Botoșani, Ana Maria Atodirese, de la Școala gimnazială nr. 12 Botoșani, Cristina Andrieș, de la Școala Gimnazială „Grigore Antipa” Botoșani, Daniel Șalabină, de la Școala Gimnazială „Mihail Kogălniceanu” Dorohoi, Marcel Dupu, de la Clubul Copiilor Dorohoi, Daniela Buhaschi, de la Școala Gimnazială nr.12, Ionuț Ștefan Anisie, de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Florentina Dănilă, de la Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga” și Daniela Păduraru de la Școala Gimnazială Ștefan cel Mare.
Aceștia pot fi votați AICI până pe 31 iulie.
„Creatori de educație” reprezintă o inițiativă, destinată creșterii calității procesului de formare a tinerei generații, din cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” – CRED, al cărui beneficiar este Ministerul Educației.
Proiectul CRED urmărește facilitarea învățării, astfel încât să permită și să sprijine fiecare elev să progreseze în învățare, indiferent de trăsăturile sale de personalitate, de modul său de învățare sau de posibilele dificultăți întâmpinate în perioada de studiu, indiferent de etnie, dizabilitate etc.
Având în vedere prioritățile Ministerului Educației, precum și obiectivele proiectului CRED, selecția „Creatori de educație” își propune recunoașterea și valorizarea rezultatelor activității profesorilor din învățământul primar și gimnazial care au o contribuție remarcabilă în dezvoltarea, la elevi, a competențelor corespunzătoare profilului absolventului acestor niveluri de educație, inclusiv în contextul situației de urgență.
Un profesor creator de educație deține competențele-cheie pe care dorește să le dezvolte la elevi, promovează activități și practici didactice eficiente ce se pot multiplica în structurarea achizițiilor elevilor săi, inspiră și sprijină parcursul școlar al acestora în niveluri superioare de educație. De asemenea, un veritabil creator de educație nu lasă niciun copil în urmă și adaptează pentru fiecare elev strategiile, activitățile și resursele didactice.
În acest context, un model de bună practică în educație presupune cunoașterea sistematică a nevoilor și intereselor fiecărui copil, adaptarea creativă a strategiilor didactice la specificul său (dar și la specificul clasei/unității de învățământ/zonei socio-economice și culturale), implicarea actorilor din școală și din comunitate în activitățile de învățare și promovarea unei învățări vizibile, inclusiv în condiții speciale de urgență.
De asemenea, în noul context, vor fi apreciate și modelele relevante de bună practică elaborate și utilizate de cadrele didactice în perioada de suspendare a cursurilor, adaptate momentului și specificului de comunicare on-line și offline, eficiente ca modalitate de realizare, care au permis formarea/dezvoltarea competențelor necesare elevilor.
La etapa națională din anul 2021 vor fi acordate premii pentru 50 de exemple de bune practici în educație, realizate online/offline.