Vestea revenirii lui Karim Benzema la echipa națională franceză a fost un șoc pentru fanii francezi. Atacantul de la Real Madrid, care merita convocat de multă vreme, a primit iertarea lui Didier Deschamps și a Federației Franceze, după ce au ajuns la un pact cu el la șase ani de la izbucnirea cazului de șantaj Valbuena, în care se spun că a fost implicat Benzema.
Entuziasmul generat de reîntoarcerea lui Benzema a fost văzut într-un mod foarte clar: vânzarea de tricouri. De când zvonul că numărul 9 al „Los Blancos” va fi convocat, creșterea vânzărilor de tricouri ale „Les Bleus” , actualii campioni mondiali, a crescut cu 2.400%, potrivit datelor Unisports.
Benzema, care va purta „19” la națională, se alătură altor best-sellers precum Mbappé sau Griezmann , care reprezintă, de asemenea, vești minunate pentru compania care îmbracă Franța: Nike.
De câțiva ani de când au schimbat sponsorul tehnic, de la Adidas la Nike, al cărui brand ambassador este Benzema, marca sportivă s-a luptat să câștige campionatul special pe care îl au cu principalii lor rivali. Acum Nike poate profita de această creștere a vânzărilor datorită atacantului „bleu” pentru a câștiga lupta cu producătorul german de echipament sportiv.
Franța este naționala care primește cea mai mare sumă din contractul de sponsorizare de la sponsorul său tehnic, Nike, dintre toate echipele prezente la Euro 2020. 50,5 milioane de euro este valoarea contractului dintre americani și Federația Franceză de Fotbal. Următoarea în clasament este Germania, care încasează 50 de milioane de euro de la Adidas. Anglia, cu un contract de 37 de milioan de euro cu Nike, completează podiumul.
9 din cele 24 de echipe de la Euro (cele mai multe) sunt îmbrăcate de Nike, dar niciuna nu se apropie de sumele primite de Franța și Anglia de la sponsorul lor tehnic:
Turcia – 3,5 milioane de euro
Olanda – 12 milioane de euro
Polonia – 2,75 milioane de euro
Slovacia – 1 milion de euro
Finlanda – 0,55 milioane de euro
Anglia – 37 de milioane de euro
Croația – 2 milioane de euro
Portugalia – 9 milioane de euro
Franța – 50,5 milioane de euro
Adidas are doar opt naționale de la Euro în „portofoliu”, cu Germania, Spania și Belgia între vedete. Puma are doar patru naționale sponsorizate la Campionatul European, marea vedetă fiind Italia.
Cazul lui Benzema, care a explodat vânzările Nike la națională, este unul fără precedent în istoria fotbalului. Starul lui Real Madrid a fost „interzis” la selecționata țării sale, după ce numele său a apărut într-un caz de șantaj suferit de fostul său coechipier de la națională, Mathieu Valbuena.
Atacantul de 33 de ani, care nu a mai fost chemat de naționala Franței din octombrie 2015, dar care continuă să exceleze la Real Madrid, riscă să primească o pedeapsă de până la cinci ani de închisoare și 75.000 de euro (88.300 de euro) în amenzi. În acest caz, alte patru persoane sunt, de asemenea, acuzate de tentativă de șantaj.
Karim Benzema este acuzat că l-a șantajat pe Mathieu Valbuena, în vârstă de 36 de ani, să plătească o sumă de bani unui grup de persoane care l-au amenințat că vor publica un videoclip intim al fostului jucător al lui Marseille. Acuzația se concentrează în special pe o conversație din octombrie 2015 între cei doi fotbaliști de la Clairefontaine, centrul de antrenament al echipei franceze de fotbal, în care Karim Benzema ar fi explicat că i-ar putea „prezenta pe cineva de încredere” lui Mathieu Valbuena, pentru a-l ajuta să „împiedice” posibila publicare a acelui videoclip compromițător.
Valbuena, victima sa din acest dosar de șantaj, care ar uma să se judece în acest an la Paris, privește cu ochi buni întoarcerea lui Benzema la națională.
Idei și oferte tricouri Nike barbati
„Dacă poate aduce ceva mai mult în atacul Franței, cu atât mai bine pentru Les Bleus. Fie că echipa funcționează sau nu, Deschamps va fi câștigătorul. Dacă va reuși, se va spune că a realizat asta într-un context dificil. Dacă nu, nu va fi învinuit”, a subliniat Valbuena.