Președintele Consiliului Județean (CJ) Botoșani, Doina Federovici, îi dă replică deputatului Cristian Achiței, care, în cadrul întâlnirii cu președintele Camerei Deputaților, Ludovic Orban, de la Botoșani a acuzat că CJ face drumuri noi distrugându-le pe cele vechi. Federovici susține că o altă soluție pentru transportul materialelor de balastieră nu există în acest moment.
Declarația sa vine în contextul în care Achiței a afirmat că „s-a ajuns de la niște lucrări care ar fi trebuit să se execute în alți timpi, întârziați de tot felul de Guvernări, care nu au fost în stare să ducă la capăt niște contracte, au făcut acuma ca toate aceste lucrări să ajungă exact o dată: și drumul Botoșani- Târgu Frumos, și Botoșani- Ștefănești și cele trei tronsoane de pe Lotul strategic. Vorbim de cantități enorme de balast în următorii 2-3 ani […] Sper ca cei de la CJ, dacă au un pic de gândire să-și ia în calcul niște treburi, pe unde vor fi traseele de circulație și aprovizionare pentru toate aceste lucrări și pe urmă să-și țină bani pentru covoare asfaltice și alte reparații. Sigur că vor fi afectate alte drumuri”.
„Nu poate fi aruncată piatra spartă cu praștia la locul unde se fac lucrările”
Șefa administrației județene, Doina Federovici, susține însă că nu există o altă soluție pentru a transporta balastul pentru lucrări întrucât „nu poate fi aruncată piatra spartă cu praștia la locul unde se fac lucrările”. În schimb, Federovici a declarat că le-a impus constructorilor să respecte restricțiile de tonaj.
„Am văzut în presă tot felul de declarații referitoare la faptul că se va strica infrastructura rutieră a județului, mă refer la cea existentă, pentru a se face noile sectoare drum. Categoric nu vreau să intru în polemici politice, dar cei care fac astfel de afirmații ar trebui să constientizeze că soluții alternative de a se căra materialele de balastieră pentru modernizare drumurilor județene și naționale nu există în acest moment. Nu poate fi aruncată piatra spartă cu praștia la locul unde se fac lucrările. Singura soluție legală este ca și constructorii să conștientizeze că trebuie să respecte restricțiile de tonaj. Noi le-am cerut acest lucru expres, iar pe sectoarele de drumuri județene, din subordinea DJDP, mașinile vor fi cântărite frecvent pentru ca acestea să respecte greutatea admisă”, a spus Doina Federovici.