Deși este încă aproape imposibil să poți cumpăra un PS5, acest lucru nu a oprit compania să colaboreze cu Balenciaga pentru o linie de produse cu logo-ul consolei. Casa de modă a lansat colecția toamnă/iarnă 2021 printr-un joc video intitulat Afterworld: The Age of Tomorrow. Ulterior, a colaborat cu Sony pentru a realiza o întreagă gamă de produse în jurul lui PS5.
Jocul Afterworld lansat de Balenciaga este mai mult un tur virtual cu diferite setări și care nu implică misiuni. În timp ce navighezi prin diferite zone, începând cu un magazin Balenciaga, vei observa modele ce poartă haine din noua colecție. Jocul se desfășoară în anul 2031, în New York, într-o aparentă distopie în care clădirile dărăpănate sunt acaparate de natura ce prosperă. Înainte ca jocul să înceapă vei putea alege dintre cele 50 de modele care apar. Fiecare are listat alături produsele Balenciaga pe care le poartă.
Demna Gvasalia, directorul creativ al Balenciaga, spune că el privește hainele ca pe “armuri” moderne, ceea ce face un joc video locul perfect pentru a ilustra noua colecție. Mai mult de-atât, colecția este unisex și sustenabilă. 93.3% din materialele utilizate pentru această colecție sunt sustenabile. Deși jocul pare banal pentru gamerii adevărați, este, într-adevăr un concept interesant.
În ceea ce privește colecția realizată în colaborare cu PS5, prețurile pentru aceste produse încep de la 675 $, cu 200 $ mai mult decât costă un PS5, a cărui preț este în jur de 499 $. Tema colecției împreună cu prețul per produs dovedesc încă o dată că orice poate fi la modă dacă i se adaugă numele unui designer sau a unei case de modă.
Contrar jocului video pe care l-a lansat, pentru această colecție, Balenciaga a optat pentru o grafică simplă cu elemente inspirate din PS5, logo-ul PlayStation și Balenciaga și data ”nov 2020”. Pentru cei ce își doresc aceste produse și au un buget suficient de mare pentru a le achiziționa, se regăsesc în colecție un hanorac și două tricouri. Hanoracul este disponibil doar pe culoarea neagră și este plin de detalii inspirate din PS5.
Tricourile vin în culorile alb și roșu și au și ele câteva print-uri mici, dar și logo-ul PS5. Hanoracul este disponibil la prețul de 875 de $, în timp ce tricourile pot fi achiziționate la prețul de 675 de $. Este destul de ironic faptul că piesele costă fiecare mai mult decât un PS5, mai ales că este aproape imposibil să găsești să achiziționezi una.
Balenciaga nu este singurul brand care a lansat produse în colaborare cu PS5. Travis Scott a lansat doar 5 perechi de Nike Dunk Low realizați în colaborare cu PlayStation. Aparent, Travis Scott este un creative partener al PlayStation. Adidașii au putut fi câștigați într-o loterie, iar acum o pereche se poate vinde și cu 42000 de $.
Mai există speranțe pentru colaborări între PS5 și alte branduri. Nike și Sony vor să lanseze o pereche de adidași PlayStation 5 PG5 până la sfârșitul lunii. Design-ul este inspirat din din cel al consolei. Colaborarea a fost anunțată la începutul lunii mai, pentru o pereche de pantofi sport inspirați din PS5 pentru starul NBA, Paul George. Nike a anunțat, însă, că PG5 va întârzia o lună. Motivul pentru care mai multe dintre produsele companiei întârzie sunt legate de transport, înciderea fabricilor și rata mică de producție din cauza COVID-19.
Probabil că noii pantofi sport inspirați din PS5 nu vor întârzia. Putem doar să presupunem că dacă interesul pentru consolă este atât de mare și dacă aceasta se vinde în secunde oriunde apare un stoc nou, încântarea va fi la fel de mare și pentru aceste perechi de încălțări. Se pare că vor fi lansați pe 17 iunie și vor avea un preț de 120 de $. Este foarte posibil să se vândă la fel de repede ca și PS5, deci fanii trebuie să rămână vigilenți.