Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor sprijină, prin intermediul Direcţiei de Insolvenţă Persoane Fizice, implementarea Legii insolvenţei persoanelor fizice, conform unui comunicat al autorităţii.
“Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor abordează soluţii din ce în ce mai aplicate, adaptate nevoii consumatorilor, implicit pe zona de insolvenţă a persoanelor fizice. Datorită introducerii procedurii pentru insolvenţa persoanelor fizice a fost creat cadrul care permite protejarea consumatorilor care au datorii sau credite şi rate la bănci, debitori de bună credinţă, în situaţia în care aceştia ajung în imposibilitate de plată. Poate cel mai important aspect este acela că această procedură acordă o a doua şansă datornicilor oneşti, oferindu-le protecţie în faţa creditorilor. ANPC sprijină, prin intermediul Direcţiei de Insolvenţă Persoane Fizice, implementarea Legii insolvenţei persoanelor fizice nr. 151/2015 prin consilierea consumatorilor vizaţi de actul normativ, cât şi prin sprijinirea activităţii Comisiilor Teritoriale ce se regăsesc la nivelul fiecărui judeţ al ţării”, se spune în comunicat.
ANPC menţionează că, pentru a identifica cât mai multe soluţii şi a aplica cât mai repede procedurile, joi a avut loc Conferinţa “Insolvenţa persoanelor fizice – Realitate, Practică şi Dezoltare”.
La discuţii au participat Claudiu Dolot, preşedinte ANPC, Vera Mitran, vicepreşedinte ANPC, Dana Munteanu, Director Direcţia de Insolvenţă a Persoanelor Fizice, reprezentanţi ai Consiliului Patronatelor Bancare din România, ai Uniunii Naţionale a practicienilor în Insolvenţă, precum şi reprezentanţi media.
În scopul asigurării unei bune desfăşurări a actelor de procedură de lege s-a monitorizat lunar activitatea desfăşurată de către administratorii desemnaţi ai procedurii cu privire la dosarele aflate în lucru şi s-au întocmit rapoarte de informare către comisiile de insolvenţă la nivel teritorial.