Colegiul Național ”Mihai Eminescu” Botoșani derulează un proiect european. Trei profesori au participat la cursuri de formare în Spania

Colegiul Naţional ,,Mihai Eminescu” Botoșani derulează proiectul de mobilitate în domeniul educaţie şcolare ,,Educaţie pentru diversitate prin integrarea modelelor europene”, proiect ce se desfăşoară în cadrul programului Erasmus+.

Cel de al doilea stagiu din cadrul proiectului – ”Parents and Teachers: Building Bridges” – s-a desfășurat în intervalul 10-14 mai 2021, după o amânare de un an, din cauza contextului pandemic, potrivit unui comunicat remis de Colegiul Național ”Mihai Eminescu”.

”Așteptarea însă a fost recompensată de caracterul deosebit al experienței petrecute nu în Sevilla, cum era programată inițial, ci în Tenerife. Cursul, cu durata de 5 zile (25 de ore de formare), a vizat achiziția de noi moduri și resurse de relaționare cu elevii din mediile defavorizate, cu părinții acestora, dezvoltarea abilităților de management al problemelor specifice educabililor din acest sector vulnerabil, dar și corelarea activităților din clasă cu realitatea și cu practicile europene în domeniu”, se arată în comunicat.

Astfel, cei trei profesori ai Colegiului Național ,,Mihai Eminescu” participanți la curs – Epurianu Daniela-Paula, Timingeriu Mihaela și Lungu Alin-Cristian – au avut parte de o experiență unică de învățare și de un schimb cultural memorabil.

Pentru valorificarea resurselor achiziționate pe parcursul cursului, activitățile planificate a fi desfășurate în lunile imediat următoare includ, pe lângă clasicele workshopuri cu profesorii și diseminări, dezbateri cu părinți ai elevilor din medii defavorizate, cu scopul analizei nevoilor acestora și pentru a întări parteneriatul școală-familie prin identificarea și implementarea de soluții generatoare de motivație și progres școlar, dar și conceperea unui ghid util activității diriginților, atât pentru clasele de gimnaziu, cât și pentru clasele de liceu. Activitățile se vor derula combinat, prin întâlniri directe și prin postarea de resurse utile pe site-ul proiectului.

Având în vedere faptul că realizarea educaţiei incluzive reprezintă o prioritate naţională şi europeană, suntem convinși de faptul că și această oportunitate de formare, alături de celelalte stagii din cadrul proiectului, va constitui un exemplu de bună practică pentru alte unităţi şcolare, în ceea ce priveşte promovarea atitudinilor non-discriminatorii, încurajarea incluziunii şi abordarea diversităţii. Ca manager de școală, dar și profesor, susțin și sprijin implementarea proiectelor Erasmus + în unitatea școlară,mai ales pentru promovarea inovației în ceea ce privește metodele pedagogice. Aceste mobilități dau șansa cadrelor didactice să asimileze concepte, idei,tehnici și practici creative,materiale didactice ,ca să nu mai menționăm importanța exersării limbii engleze în contexte reale,”a declarat directorul Colegiului Național „Mihai Eminescu”,Botoșani, Cristina Chiriac.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *