Consiliul Concurenței a sancționat compania Delgaz Grid SA, membră a grupului E.ON, cu o amendă în valoare de circa 30 de milioane lei (aproximativ 6,1 milioane euro) pentru abuz de poziție dominantă pe piața serviciilor conexe distribuției de gaze naturale, respectiv pe piața serviciilor de verificări și revizii tehnice ale Instalațiilor de Utilizare a Gazelor Naturale (IUGN) în zona de distribuție a Delgaz Grid SA.
Delgaz Grid SA deține o poziție de monopol pe piața distribuției de gaze naturale aferentă zonelor geografice pentru care are licență de distribuție, în judeţele situate în partea de Nord a ţării, printre care și Botoșani.
În cadrul investigației declanșate la sfârșitul anului 2018, Autoritatea de concurență a constatat că, în perioada martie 2015 – decembrie 2018, Delgaz Grid SA, în calitate de distribuitor de gaze naturale, a abuzat de poziția sa dominantă prin refuzul de a acorda acces tuturor companiilor din piață la o facilitate esențială – înregistrarea fișelor de evidență a lucrărilor de verificări/revizii tehnice în sa baza de date.
În acest fel, au fost create condiții discriminatorii pentru firmele prezente pe această piață față una dintre companiile cadrul grupului E.ON.
Favorizarea companiei din cadrul grupului E.ON a contribuit la consolidarea poziției acesteia pe piața serviciilor de verificări și revizii a instalațiilor de utilizare a gazelor naturale furnizate în aria de distribuție a Delgaz.
Serviciul de înregistrare a datelor din fișele de evidență a lucrărilor de verificări și revizii în baza de date a distribuitorului este indispensabil unei companii care concurează pe piața serviciilor de verificări și revizii tehnice ale instalațiilor de utilizare a gazelor naturale, fiind esențial pentru desfășurarea activității. Prin neînregistrarea sau înregistrarea cu întârziere a fișelor în baza de date administrată de Delgaz Grid SA, mecanismul de funcționare a pieței serviciilor de verificări şi revizii tehnice ale instalaţiilor de utilizare a gazelor naturale era întrerupt și nefuncțional, întrucât informația legată de data scadentă a verificării/reviziei tehnice nu era transmisă la timp consumatorului final, prin notificarea realizată de furnizorul
de gaze naturale, sau operatorilor economici autorizați aflați deja într-o relație contractuală cu clienții.