Piața jocurilor online și a pokerului este în continuă creștere, ea fiind estimată să ajungă la impresionanta sumă de 200 de milioane de dolari anul viitor. Avansul tehnologic și apariția internetului a avut un impact foarte mare asupra acestei industrii, transferând jocuri precum pokerul în mediul online, unde accesibilitatea și confortul au atras și atrag în continuare tot mai multe persoane, fie în calitate de jucător, cât și ca angajator și dezvoltator. În prezent, se estimează ca un sfert din populația lumii joacă jocuri online, pe PC, pe consolă sau pe telefonul mobil.
O metodă de promovare care a contribuit mult la popularizarea pokerului și a altor jocuri online o reprezintă marketingul digital care le conectează pe acestea de publicul potrivit. Unele dintre cele mai de succes companii online sunt cele care au creat și dețin platformele de poker, care, datorită internetului, și a unui set simplu de reguli de poker, au ajuns să fie printre cele mai accesate platforme de jocuri virtuale. Multe dintre aceste platforme organizează competiții pentru utilizatorii lor cu premii și câstiguri de milioane de dolari.
În lumea pokerului și a jocurilor online, competiția se desfășoară pe două nivele: între jucători și între companiile care produc și sponsorizează competițiile. Acestea recurg la diferite tactici și strategii de marketing pentru a atrage atenția publicului.
Strategii eficiente de marketing în poker și jocuri online
Folosirea platformelor de socializare
Platformele de socializare reprezintă un element important în marketingul digital. Având în vedere numărul de persoane care accesează astfel de website-uri și aplicații, platformele de socializare sunt un mediu prielnic pentru a câștiga audiență, suporteri și viitori jucători. O pagină bine creată pe un site de socializare a devenit aproape o necesitate pentru companiile care doresc să mențină legatura cu utilizatorii lor.
Marketingul prin email
Pentru această strategie de promoție, platformele de poker online se folosesc de adresele utilizatorilor săi aflate în baza lor de pentru a le trimite periodic știri despre reduceri și promoții, și înștiintări despre evenimente care vor avea loc în curând și la care aceștia pot să participe. O campanie de marketing prin email are succes doar atunci când reușește să nu fie confundată cu reclamele spam, și când atrage jucători vechi și noi pe platforma de poker a companiei care a pornit campania de marketing.
Transmisiunile în direct (streaming)
Platforme precum Twitch demonstrează succesul și popularitatea jocurilor virtuale transmise în direct și a tendințele spectatorilor de a-și dori să le vadă ca și cum sunt prezenți acolo. Prin intermediul lor, împătimiții jocurilor Dota 2, Minecraft, poker și multe altele, pot specta și pot face schimb de păreri cu restul fanilor care urmăresc competițiile și partidele de acasă, din fața monitoarelor sau a mobilelor, în timp real.
Colaborarea cu celebrităti
Una dintre strategiile care pare să dea rezultate pentru companiile de jocuri de a atrage sponsori și public nou spre mediul online este colaborarea acestora cu oameni și jucători celebri. În poker, nume precum cel al lui Daniel Negreanu, considerat unul dintre cei mai buni jucători din lume, datorită colaborării sale îndelungate cu Pokerstars, este deseori asociat cu aceasta, Negreanu și Pokerstars câștigând astfel audiența din sferă de influența și de fani a celuilalt.
Reclama din timpul jocului
Am devenit atât de obișnuiti cu reclamele și banerele publicitare în timpul jocurilor online că acum doar ceva ieșit din comun reușeste să ne mai atragă atenția. Dar asta nu reprezintă o piedică în marketingul digital, ci e mai degrabă un imbold de a realiza reclame din ce în ce mai atrăgatoare. Cei mai mulți jucători joacă mai multe jocuri, chiar și când preferă doar unul singur, motiv pentru care companiile de jocuri online plătesc sume mari ca să-și facă reclamă chiar în timpul jocurilor, publicul său fiind pasionatul de jocuri online.
Un mediu care promovează egalitatea
De la apariția jocurilor până în prezent, ele au suferit modificări și schimbări nu numai în termeni de regulament și tehnică dar și prin faptul că au început sa includă printre jucătorii lor și persoanele de sex feminin și cele provenind din alte sfere de vârsta. Deși este un număr dificil de dovedit, se presupune că 45% dintre jucători este format din femei. În sfera marketingului digital, astfel de incluziuni nu pot decât să fie vești îmbucurătoare, companiile acum adresându-se unui public mult mai mare și mai divers decât acum cateva decenii.
Jocurile pe mobil sunt viitorul
Statisticile arată că industria jocurilor pe mobil, deși apărută de curând, a suferit una dintre cele mai mari și mai rapide creșteri din istoria jocurilor de orice fel. Studiile spun că peste 2 miliarde de oameni au accesat un joc pe mobil numai în 2019. Realizând importanța aplicațiilor pe mobil pe piața mondială, multe companii de jocuri online au început să lanseze versiuni mai concentrate ale jocurilor lor, adaptate pentru telefonul mobil. Acum jucătorii pot juca absolut de oriunde.
În această eră a lumii virtuale companiile care nu-și adaptează strategiile în functie de timpurile în care trăim, o duc foarte prost în comparație cu cele care aleg să se folosească de tactiticile marketingul digital.