Circa 110 km de drum de mare viteză – drum expres sau autostradă – vor fi realizați între Pașcani și Suceava și mai departe până la Vama Siret, în continuarea autostrăzii „Moldovei” A7 care ajunge la Pașcani dinspre sud. În prezent este în curs de realizare Studiul de Fezabilitate și proiectul tehnic, iar tocmai ce au fost definitivate culoarele oficiale pentru trasee. HotNews.ro a obținut variantele de trasee și le-a transpus într-o hartă interactivă. Citește în articol și detalii actuale despre derularea SF-ului pe Pașcani-Suceava-Siret, scrie hotnews.ro.
Pe cele două tronsoane, Pașcani – Suceava (circa 61 km) și Suceava – Siret (46-59 km) este în curs de elaborare în prezent Studiul de Fezabilitate și realizarea proiectelor tehnice. Contractele în valoare însumată de peste 21 de milioane de lei au fost semnate cu asocierea SEARCH CORPORATION – EGIS, cu termen de finalizare iunie 2022.
În prezent a fost finalizată etapa de analiză multicriterială 1 în care au fost stabilite culoarele finale pentru traseu care vor fi analizate în următoarea etapă.
2 variante de traseu luate în calcul pentru Suceava – Siret
În cadrul documentației Analiză Multicriterială de Traseu etapă 1 au fost studiate pentru fiecare obiectiv în parte câte 7 variante de traseu, au explicat pentru HotNews.ro surse apropiate proiectului.
Astfel, pentru Pașcani – Suceava a rămas în picioare un singur culoar de traseu cu o lungime de circa 46 de km și care merge în mare parte în lungul albiei râului Siret.
Pentru Suceava-Siret s-au calificat două culoare de traseu diferite.
Astfel, prima variantă este de a ocoli municipiul Suceava pe la Nord-Est și de a continua în lungul albiei râului Suceava până aproape de Rădăuți și apoi spre Siret, ocolind orașul și localitățile limitrofe prin vest.
Prima variantă (verde) are o lungime mai mare (59 km), ar fi mai complexă de realizat având în vedere că ar urma să străbată dealul și pădurea Adâncata din Nord-Estul Sucevei, însă are și câteva avantaje clare: ar funcționa și ca o centură ocolitoare a Sucevei și, apropiindu-se foarte mult de Rădăuți, ar conecta destul de bine și acest alt municipiu moldav.
A doua variantă (albastră) presupune continuarea autostrăzii spre albia râului Siret, ocolind mult municipiului Suceava pe la est și apoi ocolind și orașul Siret tot pe la est. Avantajele acestei variante este că ar fi mai scurtă (46 km) și ar fi mai ușor de realizat, având în vedere că majoritatea de construit ar fi în albia râului Siret. Pe de altă parte, autostrada ar ocoli zonele mai dens populate, ar ocoli pe la mare distanță și Rădăuțiul, iar pentru Suceava nu ar mai putea fi considerată și centură.
Dintre cele două variante, cea verde, care reprezintă și variantă ocolitoare pentru Suceava are cel mai bun punctaj.
„Analiza Cost-Beneficiu restrânsă reprezintă principalul criteriu de realizare a documentației AMC etapă 2. De asemenea în cadrul documentației AMC etapă 2 se vor analiză în detaliu și criteriile ce au stat la baza elaborării documentației AMC etapă 1 – criteriul tehnic, criteriul economic și criteriul de mediu”, au explicat Sursele pentru HotNews.ro.
Când va fi stabilit dacă drumul de mare viteză va fi drum expres sau autostradă?
Trebuie menționat că obiectul contractului scos la licitație de către CNAIR a fost realizarea unui SF și a unui proiect tehnic pentru DRUM EXPRES de la Pașcani la Suceava și Siret, însă în cadrul documentației, în AMC 2 prestatorul va realiza și un studiu de trafic.
Acest studiu de trafic va determina și definitiva profilul transversal / tipul de drum care se va proiecta, dacă va fi un drum expres sau dacă va fi autostradă.