Persoanele care tin carnetele de munca acasa, somate sa le prezinte Casei de Pensii

Persoanele fizice si juridice care detin sau pastreaza carnete de munca sunt obligate sa puna aceste documente la dispozitia casei teritoriale de pensii pe a carui raza teritoriala isi au domiciliul sau sediul. Carnetele trebuie sa fie completate cu toate inscrisurile pana la data de 1 aprilie 2001 si sa fie certificate de autoritatile abilitate. Carnetele de munca vor fi insotite de copia actului de identitate al titularului, din care sa rezulte codul numeric personal. Dupa incheierea operatiunii de inregistrare a datelor, carnetele de munca, in original, se predau detinatorilor. Procesul va conduce la preluarea in baza de date a Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale a stagiilor de cotizare si, implicit, va pune la dispozitia asiguratilor, anterior pensionarii, informatiile referitoare la stagiile ce vor fi luate in calcul la stabilirea pensiei. Se preconizeaza ca operatiunea de preluare a datelor sa se desfasoare pe o perioada de doi ani, incepand cu 2006. Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale este autorizata sa contracteze servicii ce urmeaza a fi prestate de catre Institutul National de Cercetare Stiintifica in Domeniul Muncii si Protectiei Sociale. Hotararea propune ca, de anul viitor, salariati selectionati din randul persoanelor care au lucrat la recalculare sa preia datele din carnetele de munca ale asiguratilor pentru perioadele de cotizare anterioare datei de 1 aprilie 2001. Se are in vedere si utilizarea infrastructurii (spatii, mobilier, cablaje pentru reteaua de calculatoare), precum si a echipamentelor folosite in prezent de casele teritoriale de pensii pentru efectuarea operatiunii de recalculare a pensiilor.