Mihaela Bâlbă: „Pentru salvarea celui mai mare operator de furnizare a apei potabile din județul nostru este nevoie de transparență, solidaritate și unitate”
Noua componență a Consiliului de Administrație din cadrul S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani, din care fac parte și colegii nostri din ALDE, respectiv, Mihaela Bâlbă și Gabriel Atudoroae, ne responsabilizează și totodată ne obligă să venim cu soluții pentru salvarea situației dificile din punct de vedere financiar, prin care care trece acum societatea de apă și canal.
Primul pas pe care l-a făcut vicepreședintele Filialei ALDE Botoșani, Mihaela Bâlbă, de profesie economist, în calitatea sa de membru în Consiliul de Administrație al S.C. Nova Apaserv S.A., a fost o adresă către operatorul de apă prin care a solicitat mai multe documente, necesare cunoașterii în profunzime a situației economice a societății și pentru a putea acționa în cunoștință de cauză.
Astfel că, doamna Mihaela Bâlbă a solicitat secretariatului C.A. și întregii conduceri a S.C. Nova Apaserv S. A. Botoșani următoarele situații:
1.Ultimele trei balanțe ale societății (format electronic, pdf);
- Organigrama și statul de funcții(format electronic, pdf);
- Lista personalului plecat din unitate și a angajărilor pe anul in curs (format electronic, pdf);
- Rapoartele curții de conturi pe anii 2018, 2019, 2020 (format electronic, pdf);
- Lista tuturor contractelor încheiate de societate cu terți, unde societatea este beneficiar, la zi, (format electronic, pdf);
6.Lista tuturor creditorilor societății la data de 31 martie 2021 (format electronic, excel);
- Lista debitorilor societății la data de 31 martie 2021 (format electronic, excel), fără punctul( 8.);
- Lista tuturor clienților neîncasați la data de 31 martie 2021, cu valoarea ultimelor trei facturi și soldul(format electronic, excel);
- Contractele de mandat ale directorului general și ale directorilor executivi, cu indicatorii aferenți, (format electronic, pdf);
- Lista indicatorilor de performanță ai societății, stabiliți de către Adunarea Generală a Acționarilor, pe ultimii 4 ani, dacă sunt stabiliți anual (format electronic, pdf);
- Lista indicatorilor de performanță ai Consiliului de Administrație, (format electronic, pdf);
- Cantitățile de apă brută cumpărată versus cantitățile de apă tratată versus cantitățile de apă facturată pe anul în curs. De asemenea cantitățile de apa uzată epurată versus cantitățile de apă deversată in emisar, dacă diferă. (format electronic, excel).
„Am solicitat să-mi fie puse la dispoziție aceste informații, în cel mai scurt timp, în vederea edificării și pentru a-mi putea face o idee de ansamblu asupra problemelor societății pe care o conducem, acum în noua formula a Consiliului de Administrație. Îmi doresc foarte mult să-mi aduc aportul prin cunoștițele mele de economist și prin experiența mea de management si să reușesc alături de colegii mei, din echipa de conducere a S.C. Nova Apaserv S. A. Botoșani, să ducem activitatea societății acolo unde trebuie să fie un operator care deține monopolul privind serviciile de utilitate publică, de apă și canalizare, și anume de profit. Pentru salvarea celui mai mare operator de furnizare a apei potabile din județul nostru este nevoie de transparență, solidaritate și unitate”, a declarat Mihaela Bâlbă, membru al Consiliului de Administrație al S.C. Nova Apaserv S. A. Botoșani.
Facem precizarea, că reprezentanții ALDE din cadrul Consiliului de Administrație au solicitat conducerii societății de apă, documentele menționate mai sus, și au ales să facă public acest lucru, bazându-se pe principiul transparenței, care presupune că procesul de elaborare a actelor normative, autoritățile și instituțiile publice au obligația de a informa și de a supune consultării și dezbaterii publice proiectele de acte normative și de a permite accesul cetățenilor la procesul de luare a deciziilor administrative, precum și la datele și informațiile de interes public, în limitele legii.
De aceea, considerăm că trebuie să fie informată și populația județului Botoșani cu privire la situația activității economice a operatorului de apă, în condițiile în care e vorba de servicii de utilitate publică, fără de care botoșănenii nu ar putea să trăiască în condiții civilitate și pentru care majoritatea dintre ei au plătit la timp facturile emise pentru serviciile de apă și canal de care au beneficiat până acum.
Sursa> comunicat ALDE
Madame Bâlbă, din start ai sfeclit-o pentru că, în mod normal, obligația unui administrator din CA este să studieze aceste documente pe loc,direct, fără să-i pună pe funcționari să lucreze aiurea timp de câteva zile pentru a ,,produce” copii PDF.In al doilea rând, documentul reprezentativ care trebuie cercetat cu atenție poate fi numit generic ,,Situația angajamentelor legale și termenele de exigibilitate” ;al doilea – deciziile CA din ultimii 4 ani versus deciziile directorului general în special în ceea ce privește organigrama și calitatea angajaților. Nu credem că doar prin solidartitate și transparență poți dumneata să asiguri profitabilitatea societății, ci prin restructurare și practicarea unui management modern, eficient. Restu-i caca-maca.
A platit coana apa?
Pai toti „coate goale si mate fripte” vin sa mulga vaca Nova ca atat a ramas de muls in judetul asta si sunt pusi pe capatuiala nu pe salvat o societate cu monopol pe judet! Bai fomistilor, lasati un director 10 ani in functie si veti vedea interes si rezultate! Puneti un profesionist la conducere nu toti lipitorii de afise si pupatorii de ghiul. Nu se mai satura imparatul? Acu pe Chiritoaia asta de unde au mai scos-o? Chiar oameni cu vechime si cu cunostinte in domeniul asta nu mai sunt in societate? Probabil ca nu! Adevaratii profesionisti au iesit la pensie sau au plecat plini de sila cand au vazut unde s-a ajuns! Numai marionetele politicienilor au ramas! RUSINE!