Elevii cer fiscalizarea meditațiilor! Consiliul Naţional al Elevilor se ridică împotriva cadrelor didactice și asmute Finanțele, Internele și chiar Justiția asupra profesorilor! Concret, reprezentanții elevilor spun că trebuie să se ia toate măsurile care se impun pentru a garanta fiscalizarea meditaţiilor date de dascăli. Mai mult, elevii cer şi sancţionarea contravenţională a profesorilor care nu au declarat aceste surse de venit, scrie gandul.info.
Argumentul elevilor este acela că, în 2019, 4135 de profesori au declarat venituri din meditaţii, adică un procent de 2,39% din totalul cadrelor. Sumele încasate de aceștia depășeau 35 de milioane de lei. În același timp, în septembrie 2020, Ministerul Educaţiei arăta că 47% dintre elevii de clasa a VIII-a şi 42% dintre elevii de clasa a XII-a fac pregătire suplimentară.
„Din punct de vedere legal, conform art. 5, alin. (iv) din OMEN nr. 4831/2018, cadrele didactice au datoria de a interzice orice activităţi care generează corupţie, precum meditaţiile contra cost. Din păcate, multe cadre didactice nu respectă această prevedere şi organizează meditaţii cu elevi de la clasă, fapt care generează un vădit conflict de interese. Având în vedere toate aceste date, putem afirma cu certitudine faptul că, în România, meditaţiile reprezintă o adevărată industrie care, de cele mai multe ori, nu este controlată”, arată Consiliul Național al Elevilor.
Printre altele, elevii invocă și date care arată că, în 2007, din 1276 de elevi, 27% recunoșteau că fac meditaţii. Apoi, conform unui studiu din 2010, industria meditaţiilor costa anual părinţii peste 300 de milioane de euro!
„În ultimii ani, piaţa meditaţiilor a crescut semnificativ, până în punctul în care a ajuns să fie o adevărată industrie. Nu putem închide ochii în faţa faptelor de corupţie care se petrec în sistemul educaţional. Nedeclararea unor venituri reprezintă evaziune fiscală. Dacă dascălii, a căror atitudine reprezintă un reper moral pentru generaţii întregi de elevi, recurg la astfel de practici, înseamnă că orice speranţă de a avea un sistem educaţional performant, construit pe valori sănătoase, este sortită eşecului”, este de părere Rareş Voicu, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.