Novak Couture, un brand de îmbrăcăminte pentru femei creat de Alina Novac şi lansat în 2020, a semnat deja un parteneriat pentru extinderea producţiei cu o fabrică din judeţul Argeş şi are ambiţia să mai deschidă două magazine pe lângă cel inaugurat în Botoşani anul trecut. „Nu este suficient ca brand nou să fii doar în online, oamenii trebuie să vadă produsele, să le probeze.“, scrie zf.ro.
Alina Novac a creat brandul de îmbrăcăminte Novak Couture şi a deschis un atelier de producţie în judeţul Botoşani în 2020, în urma unei finanţări de 43.000 euro obţinută prin programul Start-up Nation, la care a adăugat şi resurse financiare personale. Prin crearea acestui brand, antreprenoarea îşi doreşte să susţină producţia locală şi să arate că şi brandurile româneşti îşi pot face loc pe lista de cumpărături din zona de fashion. „Susţin brandurile româneşti pentru că avem capacitate şi calitate. Eu ţin foarte mult la produsele româneşti, îmi place foarte mult să cumpăr şi să am produse româneşti“, spune Alina Novac.
Fiind lansat chiar la începutul stării de urgenţă, atelierul din Botoşani s-a repoziţionat rapid în primele luni de primăvară şi a început să producă măşti. „Am decis că era nevoie să iau o decizie radicală şi să mă adaptez situaţiei. Am lăsat deoparte linia de producţie vestimentară şi am început să producem măşti şi halate pe care le-am donat, prin asociaţia mea, cadrelor medicale“.
Ulteior, Novak Couture a revenit la „menirea“ pentru care a fost creat, producţia de îmbrăcăminte, iar pentru a dezvolta producţia, Alina Novac a semnat un contract de parteneriat cu o fabrică din Piteşti, judeţul Argeş. Portofoliul actual include rochii, pantaloni, bluze, fuste, cămăşi, dar şi accesorii. „Produsele mele se adresează doamnelor cu un stil versatil, elegant, dar şi casual, la un preţ decent. Preţul pentru o rochie este în jur de 180 de lei, cea mai scumpă rochie pe care o am costă 300 de lei. Ca brand la început, am preferat să aleg preţuri şi pentru persoanele cu venituri medii sau chiar mai mici“.
În 2020, media lunară a vânzărilor pentru Novak Couture a variat între 70 şi 120 de produse, iar în luna iunie Alina Novac a deschis şi primul magazin fizic într-un centru comercial din Botoşani, brandul fiind, în acelaşi timp, prezent şi în online.
Anul trecut, cifra de afaceri a Novak Couture a fost de aproximativ 170.000 de lei, cifră pe care antreprenoarea îşi doreşte să o dubleze în 2021, mai ales că are în plan să deschidă alte două magazine fizice în oraşe diferite din România şi să includă în portofoliul brandului şi o linie vestimentară pentru copii. Mai mult, Alina Novac va crea şi o colecţie specială dedicată unui tânăr de 16 ani care la vârsta de 4 ani a fost diagnosticat cu autism, pentru a-i oferi o bursă de studii.
„Nu este suficient ca brand nou să fii doar în online, oamenii trebuie să vadă produsele, să le probeze. Pe lângă deschiderea de noi magazine şi a liniei de copii, mi-aş dori să putem ajunge şi în magazine multibrand şi m-am gândit şi la lansarea brandului şi în afara graniţelor, mai ales pentru că acolo sunt foarte mulţi români plecaţi de acasă care apreciază produsele româneşti“.
Alina Novac le spune tinerilor antreprenori să „se adapteze la orice fel de situaţie, să încerce orice oportunitate care le apare în cale şi să nu renunţe“, iar crezul ei este că antreprenorii locali au nevoie să creeze comunităţi pentru a se sprijini reciproc şi a ajunge la consumatori. „Am vrea să unim mai mulţi producători locali într-un cluster care să reprezinte un nou trend de dezvoltare pe piaţa de fashion cu branduri 100% autohtone. În susţinerea acestei iniţiative, Novak Couture are în vedere dezvoltarea unei reţele de magazine multistore, acestea reprezentând un instrument prin intermediul căruia producătorii români să îşi poată promova propriile creaţii“.