Începând de vineri, municipiul Botoșani adoptă noi restricții impuse de numărul mare de imbolnaviri cu COVID-19. Școlile trec la învățământul online, restaurantele sunt închise, iar masca e obligatorie în spațiul public. Inspectorul școlar adjunct, Ada Macovei, a făcut un apel la populație să respecte măsurile de prevenire.
„Când am trecut prin boala aceasta, am făcut public un apel pentru respectarea masurilor de prevenire, pe care eu însămi m-am străduit să le respect încă din martie și care nu au fost suficiente, din păcate. Efectele le resimt și acum, când din ce în ce mai mulți prieteni și cunoștințe trec prin clipe grele, fiind bolnavi. Vă rog din nou să faceți tot posibilul să vă protejați sănătatea! Într-o lună și jumătate de școală față în față, aproape în fiecare clasă au fost elevi absenți, din diferite motive. In ultima perioadă, din ce în ce mai mult personal din învățământ a fost afectat, iar pierderea unor prieteni dragi e sfâșietoare”,a spus Ada Macovei.
Potrivit acesteia, trecerea în învățământul online „ne privează de socializare, de energia pe care o luam de la copii, de emoția unică a lecțiilor înțelese din clasă, de răspunsul entuziast al unora dintre copii si de tot ce înseamnă contactul direct cu elevii noștri. Sunt vremuri grele, pentru care ne pregătim din mers, care impun schimbări bruște și adaptare permanentă la nou”. Totodată, ea a precizat că tot mai multe cadre didactice reclamă libertatea profesorilor de a alege de unde desfășoară lecțiile online: de acasă sau de la școală.
„Contractele noastre de muncă stipulează clar locul de muncă, dar în situații întemeiate, cu act adițional la contract, locul desfășurării activității poate fi modificat. În aceste condiții, apelul meu este la învățământ de calitate! Sunt profesori care au acasă toată logistica necesară și toate materialele didactice de care au nevoie. Sunt alții, care au la școală toate aceste lucruri. E mult mai important să respectăm orarul elevilor și să ne facem datoria cât putem de bine, pentru ca timpul acesta să nu fie pierdut, iar elevii să poată obține performanțe școlare, pe măsura interesului și a capacităților lor intelectuale. Latura afectivă și cea emoțională, poate vor fi afectate mai puțin, dacă vom fi sănătoși și dacă vom putea identifica strategiile optime pentru progresul școlar, ținând elevii „conectați la educație””, spune Ada Macovei.