Este evident pentru oricine că numărul de mașini din trafic a crescut foarte mult în ultimii ani, lucru de altfel ușor de anticipat de către orice persoană cu capul pe umeri, susține Raluca Curelariu, candidat USR PLUS la Consiliul Local Botosani.
Aceasta afirmă că, deși fenomenul este unul cu care s-au confruntat multe orașe din România, administrația locală actuală s-a dovedit incapabilă de a gestiona această situație.
Inclusiv la ore ce nu pot fi considerate de vârf, chiar și cu închiderea școlilor, traversarea orașului reprezintă un test de răbdare pentru șoferi. Lipsa de măsuri menite să ajute la fluidizarea traficului a dus la sufocarea Botoșaniului.
Pe lângă modernizarea urgentă a străzilor din municipiu, este nevoie de măsuri concrete de sistematizare a circulației.
Există soluții în acest sens, dar, până la schimbarea ce va veni o dată cu alegerile din 27 septembrie, nu are cine să le implementeze:
- Mutarea trecerilor de pietoni din zona de acțiune a sensurilor giratorii, reducând astfel concentrația punctelor de conflict autovehicul-pieton, autovehicul-autovehicul. O simplă măsură de relocare a trecerilor de pietoni va permite preluarea eficientă a traficului în girație și degajarea rapidă a acesteia, fluidizând astfel traficul și oferind pietonilor siguranță sporită în traversare. (Ex. – intersecția Bd. Mihai Eminescu cu Bd. George Enescu, intersecția Cuza Vodă cu Marchian).;
- Sincronizarea semafoarelor de pe Calea Națională, permițând astfel tranzitarea orașului fără sincope prin crearea unei „unde verzi”
- Implementarea trecerilor de pietoni tip PELICAN inteligent (semafor cu buton) în zonele aglomerate (zona Bazar, zona Select, Bulevard etc.). În zonele mai sus menționate, atât pietonii cât și șoferii dau un nou test de răbdare. Semafoarele cu buton organizează și separă fluxurile de trecere al autovehiculelor și al pietonilor;
- Stabilirea de sensuri unice pe străzile secundare, reducând astfel fluxul de trafic de pe arterele principale;
- Alveole și/sau zone dedicate mașinilor care aduc/iau copiii de la școală/grădiniță. În imediata apropiere a fiecărei unități de învățământ trebuie asigurate zone speciale pentru mașinile părinților care staționează pentru câteva minute. Botoșănenii trebuie să își știe copiii în siguranță fără însă a bloca circulația;
- Sistem public de transport dedicat în exclusivitate școlarilor – nimic nu este mai important decât siguranța copiilor noștri! Din păcate, nu toți botoșănenii își pot conduce zilnic copiii la școală. Pentru aceștia trebuie asigurat un circuit de autobuze dedicat doar elevilor care să circule în timpul anului școlar după un traseu si orar foarte bine stabilite;
- Iluminarea diferențiată a trecerilor de pietoni – iluminarea suplimentară și într-o altă culoare a trecerilor de pietoni va crește vizibilitatea pe timp de noapte, va spori siguranța pietonilor și implicit va reduce numărul de accidente;
Măsurile de mai sus reprezintă doar un prim pas pentru un trafic suportabil. Ele pot fi implementate rapid, cu costuri minime. Necesitatea lor se simte de multă vreme dar a lipsit vizinea și voința politică. La fel, multe alte probleme ale orașului pot fi rezolvate ușor dacă există viziune! USR PLUS are viziune!