Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării si Administrației a lansat licitația pentru ahiziția de 49 tramvaie cu lungimea de circa 18 metri destinate transportului public de călători în patru municipii din România, printre care și municipiul Botoșani, pentru care a alocat 392 de milioane de lei.
Din cele 49 de vagoane pe care ministerul le va cumpăra, nouă sunt pentru Botoșani, 10 pentru Brăila, 10 pentru Galați și 20 pentru Ploiești. Prețul estimat al unui tramvai este de 8 milioane de lei, valoarea totală a lotului destinat municipiului Botoșani fiind de 72 de milioane de lei.
Procedura de atribuire se derualeaza pe 4 loturi, dupa cum urmeaza:
- LOT 1 Municipiul Botosani (9 tramvaie unidirectionale de cca. 18m): 72.000.000 lei fara TVA;
- LOT 2 Municipiul Braila (10 tramvaie unidirectionale de cca. 18 m): 80.000.000 lei fara TVA;
- LOT 3 Municipiul Galati (10 tramvaie unidirectionale de cca. 18 m): 80.000.000 lei fara TVA;
- LOT 4 Minicipiul Ploiesti (20 tramvaie unidirectionale de cca. 18m): 160.000.000 lei fara TVA.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor de către producătorii de tramvaie este 13 august 2020.
In sfârșit, după 4 ani se mișcă ceva. Însă problema principala este alta: ce faci cu tramvaiele achiziționate dacă calea de rulare încă nu a fost începută??
Schimbarea căilor de rulare presupune ca firma câștigătoare să lucreze în mod alert și să asigure o calitate deosebită, știut fiind că pe Calea Națională sunt probleme cu fundația. In plus, Primăria nu are bani nici pentru sare la scrumbie, de unde să mai contribuie și pentru acest proiect? Și Flutur nu face absolut nimic. Este ,,ascuns” de câteva luni și mai lansează din când în cînd câte o ,,bombiță” prin presă – ca să nu-l uităm.
Ha ha ha. Vine campania, se găsesc bani la Guvern. Nu mai credem nimic, nu mai votăm nimic. Promit.