Programul „O zi în închisoare”, relansat la Penitenciarul Botoşani

Penitenciarul Botosani

În cadrul proiectului „Creşterea şanselor de incluziune socială a persoanelor aflate în detenţie prin o mai bună educaţie, informarea societăţii şi îmbunătăţirea activităţilor în penitenciar” derulat de către Administraţia Naţională a Penitenciarelor în colaborare cu Direcţia Generală a Închisorilor din Portugalia, în cadrul Penitenciarul Botoşani se vor implementa noi programe educaţionale, care au fost deja aplicate la nivelul sistemului penitenciar portughez.

      În rîndul acestora, programul „O zi în penitenciar” ocupă un loc important atît prin modalitatea inedită, cît şi prin impactul major pe care îl prezintă în rîndul activităţilor de prevenţie primară a comportamentelor deviante în rândul tinerilor, prin conştientizarea consecinţelor adoptării unor asemenea comportamente, respectiv prin valorificarea efectelor privării de libertate în vederea stimulării deciziilor conştiente şi responsabile în conturarea viitorului adolescenţilor

      După ce Grupul Şcolar Industrial “Elie Radu” Botoşani a fost primul liceu din România în care a fost implementat programul „O zi în penitenciar” (în perioada mai-iunie 2010) , bucurându-se la acea vreme de un real succes, Penitenciarul Botoşani va continua, începînd cu această săptămînă, implementarea acestuia  în colaborare cu alte două instituţii de învăţămînt şi anume Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga” Botoşani, respectiv cu Grupul Şcolar „Dr. Mihai Ciucă” Săveni.

      Întrucît la această dată sunt semnate protocoalele de colaborare privind derularea programului, începînd cu data de 16 martie 2011, reprezentanţii Penitenciarului şi cei ai liceelor implicate vor organiza o serie de întruniri între părţile colaboratoare, ocazie cu care se va efectua prezentarea programului la nivelul instituţiilor de învăţământ de către echipa de specialişti coordonatoare din Penitenciarul Botoşani, stabilirea calendarului activităţilor de comun acord cu membrii ecipelor din partea celor două licee, stabilirea atribuţiilor membrilor echipelor de implementare, precum şi selecţia claselor participante şi a grupurilor care se vor prezenta la penitenciar.

      Aceste activităţi fac parte din prima fază de implementare a programului şi anume pregătirea grupului ţintă, urmând ca celelalte două faze să cuprindă petrecerea de către elevi a unei zile în unitatea de detenţie, respectiv evaluarea rezultatelor şi diseminarea informaţiilor  corespunzătoare la nivelul celor două licee participante.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *