Retailul continuă să se transforme urmare a pandemiei cu noul coronavirus, obiceiurile de consum ale românilor fiind diferite față de perioada similară a anului trecut, scrie Profit.ro.
Aceasta a generat efecte majore și în prețuri, care au crescut cel mai mult la produsele alimentare. Creșterea prețurilor ajunge la +4,7% în medie pentru primele 16 săptămâni din 2020 versus aceeași perioadă din 2019, cu o pondere mai mare pentru alimente (+6,4%).
„Prețurile continuă să crească pentru mai mult de jumătate dintre cele 184 de categorii monitorizate, cu procente de 5 până la 30% comparativ cu media săptămânilor 1-8, acest trend nefiind observat anul anterior pentru aceeași perioadă/început de an. Concluzia noastră este că anul acesta creșterile de prețuri sunt provocate și de impactul pandemiei, nu doar de frenezia cumpărăturilor de Paști. Spre deosebire însă de anii anteriori, când se observă o buclă de creșteri de preț specifică aglomerării de sărbători, generată preponderent de abundența produselor premium sau de creșteri de preț temporare, acum ne așteptăm ca apogeul creșterilor de preț să nu fi atins încă punctul culminant la categoriile monitorizate”, explică analiștii companiei de monitorizare RetailZoom.