O nouă tentativă de păcăleală care utilizează identitatea vizuală Kaufland sau Ikea circulă pe internet, avertizează Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO).
Utilizatorii sunt ademeniţi prin posibilitatea de a câştiga vouchere de cumpărături cu o valoare consistentă (750 – 1.000 de lei), precizează reprezentanţii CERT-RO. „După ce zilele trecute am atras atenţia unor campanii care se foloseau de imaginea Lidl sau Adidas, în ultimul timp echipa CERT-RO a observat că, odată cu închiderea unor site-uri pentru activităţi frauduloase, imediat apar altele, care folosesc acelaşi mod de operare. O nouă tentativă de păcăleală care utilizează identitatea vizuală Kaufland sau Ikea. Utilizatorii sunt ademeniţi prin posibilitatea de a câştiga vouchere de cumpărături cu o valoare consistentă (750 – 1.000 de lei)”, precizează reprezentanţii CERT-RO, conform Agerpres. Aceştia semnalează că, deşi textul este unul care nu respectă reguli elementare de ortografie şi gramatică a limbii române, există destui utilizatori care cad victimă acestei păcăleli şi oferă date, sunt purtaţi pe site-uri maliţioase de unde ar putea să îşi infecteze dispozitivele cu malware sau ajung să trimită sms-uri la numere cu suprataxă, în speranţa că vor primi în cele din urmă acel voucher.
„De regulă, atacatorii se folosesc de o serie întreagă de adrese IP pentru a menţine scam-ul activ. Astfel, imediat ce site-ul respectiv este dat jos ca urmare a raportărilor primite de cei care se ocupă de hosting, acesta reapare pe o altă adresă IP. Prin urmare, lupta împotriva unor astfel de iniţiative frauduloase este un efort continuu de monitorizare şi raportare a lor la nivel internaţional, aceste site-uri nefiind găzduite în România”, menţionează CERT-RO.
Sursa: Libertatea.ro