Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Spitale (ANMCS), instituţie publică în subordinea Guvernului, a pus la dispoziţia pacienţilor, pe portalul propriu, un instrument de comunicare prin care bolnavii sunt încurajaţi să povestească experienţa avută în spitale, atât cea pozitivă, cât şi cea negativă, scrie Ziarul de Iasi.
Formularul, care este disponibil la https://capesaro.gov.ro/experienta-ta.php, poate fi completat de pacienţi sau aparţinători, care vor avea ocazia să semnaleze probleme cu care s-au confruntat pe perioada internării, şi pot lăsa inclusiv sugestii pentru îmbunătăţirea activităţii.
„Pacienţii au astfel posibilitatea să contribuie la îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite de către unităţile sanitare prin semnalarea unor experienţe avute în interacţiunea cu sistemul sanitar, atât ca pacient, cât şi ca aparţinător, experienţe care pot reprezenta lipsa de preocupare pentru calitatea serviciilor oferite sau pot afecta siguranţa pacienţilor. Este important de ştiut că informaţiile transmise în acest formular nu au caracterul unei petiţii conform OG 27/2002, cu modificările şi completările ulterioare“, au precizat reprezentanţii ANMCS.
Aceştia mai spun că datele colectate vor fi folosite de către structurile de specialitate ANMCS în cadrul procesului de monitorizare de după acreditarea spitalelor, conform metodologiilor şi procedurilor interne.