Botoșănenii cumpără printre cele mai vechi mașini second-hand din România

Vechimea medie a întregului număr de autoturisme achiziţionate în 2019, în volum total total de 606.163 de unităţi, a fost de 8,3 ani, faţă de o medie de 9 ani în 2018, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Vârsta medie a autoturismelor rulate importate anul trecut a fost de 11,2 ani, faţă de 11,4 ani în 2018. La nivel naţional, în 8 judeţe vechimea medie a maşinilor intrate în parc a fost de peste 12 ani, acestea fiind şi printre cele mai sărace  – Botoşani, Vaslui, Bistriţa-Năsăud, Teleorman, Dolj, Mehedinţi, Caraş-Severin şi Arad. O vechime medie de sub 10 ani a fost înregistrată în Bucureşti – 8,3 ani, Ilfov – 9,1 ani şi Argeş cu 9,9 ani.

Din total, 35% sau 212.840 de maşini din totalul înmatriculărilor de autoturisme nou intrate în parcul auto naţional au avut normă de poluare Euro 6 sau au fost electrice. Pe de altă parte, acestea au fost echilibrate de cele peste 225.000 de maşini mai vechi de 12 ani. În ceea ce priveşte înmatriculările de maşini verzi, în 2019 s-au vândut oficial 1.506 maşini electrice, de 2,5 ori mai multe decât în 2018. Volumul de înmatriculări de autoturisme noi a crescut în 2019 cu peste 23% faţă de anul anterior, la 161.562 de unităţi, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), la cel mai ridicat nivel din ultimii 11 ani.

Dacia rămâne în continuare pe prima poziţie în topul înmatriculărilor, în urcare cu aproape 37% faţă de anul anterior, la peste 50.300 de unităţi. Pe locul secund termină anul 2019 Renault, cu aproape 13.600 de unităţi, în urcare cu 28%. Pe treapta a treia a podiumului a urcat Ford, cu 12.420 de autoturisme noi înmatriculate, în creştere tot cu 28%.

Astfel, după foarte mulţi ani, din nou, podiumul este format din mărci care deţin unităţi de producţie în România – Dacia şi Renault la Mioveni şi Ford la Craiova. Skoda şi Volkswagen, care ani la rând au deţinut primele poziţii la importatori, s-au clasat pe locurile patru şi cinci, cu creşteri de 10%, respectiv 5%. Tot pentru prima dată în ultimii ani, nicio marcă premium nu a încheiat anul pe podium, Mercedes-Benz clasându-se pe locul 11 cu 4.053 de unităţi, în scădere cu 5%, în timp ce BMW este pe locul 13 cu aproape 3.700 de unităţi, în creştere cu 40%. Mai mult, din top 10, patru sunt branduri din Asia – Hyundai, Toyota, Suzuki şi Nissan.

De partea cealaltă, înmatriculările de maşini rulate chiar dacă au scăzut cu 6% în 2019 faţă de anul anterior, volumele sunt în continuare foarte mari, de aproape 445.000 de unităţi, în condiţiile în care eliminarea timbrului de mediu la 1 februarie 2017 a dus la o avalanşă de rmaşini vechi care au intrat în România, volumul total fiind de peste 1,3 milioane de unităţi în ultimii trei ani.

sursa: ziarul financiar (zf.ro)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *