În fiecare an, pe 5 octombrie, se sărbătorește Ziua Internațională a Educației. În școli nu se țin cursuri în sensul clasic al cuvântului, activitățile urmărind apropierea de elevi, de așteptările lor și de cele ale părinților.
5 octombrie „pică”, anul acesta, într-o zi de weekend, așa că în Școala Gimnazială Nr. 11 s-a ignorat calendarul. Clasele a II-a C și a II-a D, coordonate de prof. Simona Acsente și Roxana Bidalac, au invitat la clasă pe primii educatori ai copiilor.
„Părinți la catedră” s-a numit proiectul care a adus în fața elevilor, în locul învățătoarelor, pe mămicile care și-au dorit o astfel de experiență și au avut curajul de a răspunde provocării. Acestea s-au pregătit febril, au învins emoțiile și au susținut ore de comunicare în limba română, matematică și explorarea mediului ori dezvoltare personală, respectând întocmai orarul.
În vreme ce la o clasă s-a discutat despre lucrurile care, în ciuda diferențelor dintre oameni, reușesc să-i apropie, la cealaltă elevii au făcut cunoștință, prin intermediul microscopului, cu streptococul responsabil cu durerea în gât, atât de des întâlnită în această perioadă. Copiii au aflat astfel că „explorarea mediului” presupune uneori doar să te privești într-o oglindă și că, vrând-nevrând, împărțim spațiul personal cu microorganisme care nu sunt mereu prietenoase.
„Mi-am dat seama cât este de greu să lucrezi cu copii așa de mici, că trebuie să ai un limbaj pe înțelesul tuturor, că atenția ți se cere la orice pas, că nu-i ușor să-i impresionezi, că permanent ești într-un ritm alert…”, susține un părinte la catedră.
Orele au trecut parcă mai repede, iar proiectul și-a atins scopul: părinții și cadrele didactice au lucrat împreună și s-au înfățișat elevilor așa cum este firesc să se întâmple – o echipă care își concentrează eforturile într-o direcție comună.