Corpul de control al președintelui Consiliului Județean consideră că activitatea la Secția exterioară Săveni nu trebuia suspendată la sfârșitul lunii iunie și că asigurarea continuității medicale este obligatorie.
Echipa de control a stabilit că în momentul în care a survenit decesul primarului de Vorniceni, Toader Leampăr, respectiv pe 4 iulie, în spital nu era niciun medic, linia de gardă fiind suspendată. Mai mult, în urma verificărilor s-a constatat că la Secția Săveni activitatea este normată pentru șase medici, însă ea era susținută de doi medici, unul dintre aceștia demisionând între timp.
”Nu trebuia să fie închisă camera de gardă de la Săveni. Este un lucru foarte clar pentru totă lumea. Lucrul acesta s-a întâmplat datorită suprapunerii concediului de două zile pentru cei doi medici, lucru care nu trebuia să se întâmple. De asemenea, nu s-a prezentat nicio procedură la camera de gardă de la Săveni, mă refer aici la procedura de preluare până la externare a pacientului. Nu s-au scos la concurs posturile vacante de la Săveni o perioadă destul de mare de timp, drept pentru care au fost recomandări din partea Corpului de control, iar între timp au fost scoase două posturi”, a declarat Dorin Birta, președinte interimar al Consiliului Județean.
Reprezentanții Corpului de control mai spun că serviciul de gardă a fost asigurat, în perioada 2018-2019 de mai mulți medici, dar începând cu anul 2018 patru medici au ieșit la pensie fără a se face din timp demersuri pentru ocuparea posturilor vacante și a solicitărilor de încetare a contractelor cu timp parțial din diverse motive. Printr-o decizie a conducerii spitalului, un medic a fost detașat la secția exterioară Săveni iar în perioada următoare, cea de 60 de zile conform deciziei, a intrat ”brusc” în concediu medical, se mai arată în raport.
Corpul de control recomandă conducerii spitalului județean să facă demersuri în vederea încadrării de personal pe toate posturile vacante din structura Secției exteriore Sîăveni pentru a acoperi deficitul de personal, să planifice concediile de odihnă, astfel încât acestea să nu se suprapună acolo unde există deficit de personal, ”precum și elaborarea procedurilor documentate, respectiv a procedurilor de sistem și a procedurilor operaționale, pentru procesele și activitățile derulate în cadrul entității precum și aducerea la cunoștință personalului acesteia”.
”Așteptăm și rezultatul controlului Direcției de Sănătate Publică, după care se va lua o decizie în ceea ce privește conducerea Spitalului Mavromati. Aceste aspecte pe care le-am menționat sunt în grija managerului, iar Consiliul Județean are datoria să asigure finanțarea și verificarea investițiilor”, a adăugat Birta.
Și Direcția de Sănătate Publică Botoșani a finalizat controlul la Secția Săveni și a aplicat o amendă de 5000 lei Spitalului Județean.