Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași a anunțat, luni, rezilierea unui contract încheiat cu două firme din Botoșani, aflate în asociere, după ce acestea au refuzat să execute niște lucrări de întreținere a drumurilor naționale din județul Neamț
Printr-un comunicat de presă transmis luni, DRDP a anunțat rezilierea „acordului-cadru nr.343 din 18.12.2018, încheiat cu asocierea SC Big Conf SRL Botoșani (lider) și SC Conrec SA, având ca obiect Contractul subsecvent <Lucrări de întreținere periodică multianuală – covoare asfaltice executate la cald pentru rețeaua de drumuri naționale din cadrul DRDP Iași, anul I-III, Lot 8 – SDN Piatra Neamț>”.
Oficialii de la Drumuri Naționale spun că „motivul îl reprezintă refuzul executantului de a semna contractul la data stabilită, respectiv 16 aprilie 2019, după ce, în prealabil, fuseseră parcurși toți pașii legali în acest sens”.
Conflictul dintre DRDP și cele două firme din Botoșani ar putea avea și consecințe financiare importante. DRDP vrea de la companiile botoșănene penalități de 25% din valoarea contractului.
„Conform prevederilor Acordului-cadru de lucrări, <în urma refuzului Promitentului-Executant (SC BIG CONF SRL, n.n.) de a semna contractul subsecvent și/sau în cazul în care Promitentul-Executant nu are capacitatea de a răspunde acestei solicitări din propria sa culpă, acesta datorează Promitentului-Achizitor (CNAIR SA, prin DRDP Iași, n.n.) daune-interese compensatorii in valoare de 25% din valoarea contractului subsecvent pe care a refuzat să îl semneze>”.
DRDP Iași menționează în comunicatul de presă remis luni că are prevăzută în bugetul pe anul 2019, aprobat de către CNAIR SA, execuția lucrărilor de întreținere periodică – covoare asfaltice executate la cald pe drumurile naționale de pe raza Secției Drumuri Naționale (SDN) Piatra Neamț, iar „refuzul Prestatorului de a semna contractul subsecvent creează riscul neexecutării lucrărilor”.
În aceste condiții, DRDP Iași rămâne preocupată de asigurarea viabilității rețelei de drumuri din administrare, urmând ca în perioada următoare să procedeze la achiziția de mixtură asfaltică la cald, în vederea executării lucrărilor de reparații în sistem de regie proprie.
„Este o soluție de urgență, nedorită, prin care dorim să evităm o situație de criză, apărută independent de voința noastră. Totodată, decizia de față, privind rezilierea contractului cu unul dintre prestatori, reprezintă un avertisment pentru constructorii care au câștigat licitațiile oferind un preț cu mult sub cel estimat la momentul lansării procedurii de achiziție, iar acum se retrag din motive pe care le considerăm nejustificate. Nu putem tolera constructori care se prezintă la licitații cu prețuri extrem de scăzute, iar apoi blochează demersul autorității contractante de a interveni pe rețeaua de drumuri naționale din administrare”, arată ing. Ovidiu Mugurel Laicu, director general regional al DRDP Iași.
Prin rezilierea contractului, firmele botoșănene vor fi notificate la Autoritatea Națională a Achizițiilor Publice, iar timp de trei ani nu vor mai putea participa la alte licitații publice.