Ministrul Educaţiei vrea înfiinţarea de clase separate pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale. Specialiştii atrag atenţia că o astfel de schimbare nu va creşte performanţele elevilor vizaţi. Mai ales că toată această modificare îi include pe consilierii şcolari – aceştia sunt atât de puţini încât nu pot aloca mai mult de două minute fiecărui elev. În plus, statul a uitat să le vireze măririle salariale promise. Nici părinţii nu sunt de acord cu propunerea Ecaterinei Andronescu, scrie Digi24.
Matei are 6 ani şi chiar dacă a fost diagnosticat cu autism merge zilnic la grădiniţă, nu una specială, ci la una de masă. Ca Matei mai sunt alte mii de copii în toată ţara, iar numărul lor este de ordinul milioanelor la nivel global.
Sunt acei copii consideraţi de către sistemul de învăţământ elevi cu cerinţe educaţionale speciale, pentru care autorităţile nu au strategii clare.
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, se gândeşte să înfiinţeze clase speciale pentru aceşti copii care frecventează şcolile de masă.
Ecaterina Andronescu: „Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimite în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă să le putem asigura profesori de sprijin”.