Directorul general al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, Ovidiu Mugurel Laicu, a avansat un termen pentru începerea lucrărilor la drumul Botoșani- Târgu Frumos.
El a declarat Congresul Național de Drumuri și Poduri, care a fost organizat la Iași în perioada 19 – 22 septembrie, că modernizarea DN 28B ar putea începe în perioada aprilie- mai anului viitor.
„Vorbim despre un proiect important de infrastructura, de legatura cu zona de nord a regiunii, în valoare totala de aproximativ 81 milioane de euro. Procedurile pe proiect sunt avansate, momentan fiind analizate deja ofertele tehnice, urmând ca în cel mai scurt timp sa iasa evaluarea financiara si atribuirea contractului, astfel încât în primavara anului viitor, în perioada aprilie – mai, sa putem demara lucrarile„, a spus, pentru bzi.ro, Ovidiu Mugurel Laicu
De altfel, congresul de la Iasi s-a încheiat cu o vizita tehnica organizata pe DN 28B, pe tronsonul Târgu Frumos – Botosani. Este vorba despre 71,5 kilometri de drum national, care va fi configurat la o latime de noua metri, cu o latime a caii de rulare de sapte metri si acostamente de un metru. Pe tot traseul se vor regasi noua poduri, dintre care opt actuale, ce vor fi reabilitate, ultimul urmând a fi nou construit, cu o latime de zece metri.
Timp de patru zile, drumarii au dezbătut la Iași subiecte de interes pentru infrastructura rutiera, cu prezentari de lucrari stiintifice, expozitii si vizite tematice, în acord cu cele mai noi tehnologii aparute la nivel international.
Ar fi excelent daca ziaristii botosaneni au face o presiune constanta pe toti parlamentarii de aici (indiferent de partid) legat de subiectul acestui drum. Pur si simplu la orice conferinta de presa trebuie bombardati cu intrebari despre drum. Spun asta pentur ca desi este posibil ca drumul sa inceapa anul viitor, nimic nu este sigur. Sunt mai batran si inca tin minte cand totul era batut in cuie acum 11 ani dar brusc investitia a fost mutata la Cluj de catre fostul mnistru al transporturilor din acea perioada (ca tocmai venise Nokia…)
Vrajeala și iar vrajeala și din nou vrajeala. .În 29 de ani se puteau asfalta câte 2 km pe an și era aproape gata drumul. ..E foarte ușor sa stăm la birouri călduțe sa facem toată ziua nimica și să lansăm în presa fel și fel de termene la care sa pună botul fraierul plătitor cinstit de rovigneta. .Doar studiul de fezabilitate și licitațiile vor dura cel puțin 1 an sau 2.. O sa vedeți. .