Omul de afaceri Dinu Patriciu, care dezvoltă din acest an prima reţea românească de chioşcuri de format modern Mic.Ro, a achiziţionat prin intermediul companiei Mercadia cel mai mic retailer alimentar cu discount de pe piaţă, MiniMax, cu afaceri de 45 milioane euro şi 31 de unităţi, scrie Ziarul Financiar.
Tranzacţia, estimată la câteva milioane de euro, aduce companiei o cotă de 4-5% din segmentul alimentar cu discount şi reprezintă a treia achiziţie a unui discounter din ultimul an.
Dinu Patriciu se numără printre fondatorii reţelei MiniMax, însă şi-a marcat exit-ul din acest business după doar doi ani de la deschiderea primelor magazine, în 2006, potrivit datelor din piaţă.
Construcţia de magazine MiniMax s-a numărat printre primele investiţii ale miliardarului pe piaţa imobiliară din România, acestea fiind derulate împreună cu fratele său.
În prezent, discounterul este deţinut de grupul austriac Real4You, cu activităţi în domeniul imobiliar, şi doi oameni de afaceri străini cu experienţă în retail, Rainer Exel şi Andreas Kämpf.
Planurile pe termen lung ale retailerului vizează extinderea până la un număr de 100 de spaţii, o parte din terenurile pentru expansiune fiind deja în proprietatea companiei care operează magazinele.
Austriecii au anunţat recent că vor lansa pe piaţa locală o reţea de galerii comerciale de mici dimensiuni, Family Center, în această toamnă.
Primele centre, cu suprafeţe închiriabile între 3.300 şi 6.000 de metri pătraţi, urmează să fie deschise în parteneriat cu Oasis Consulting în vecinătatea magazinelor Kaufland din Botoşani, Giurgiu şi Râmnicu Vâlcea.