O comisie mixtă formată din reprezentanți ai Instituției Prefectului, ai Direcției Județene de Statistică, ai Oficiului de Cadastru și Direcției Agricole au efectuat un control la registrele agricole din primării și au constatat mai multe nereguli.
Controalele au avut loc în perioada februarie-martie, la 66 unități administrativ-teritoriale din județul Botoșani. Potrivit reprezentanților Instituției Prefectului, majoriotatea UAT-urilor nu aveau creat un cont de acces la registrul agricol național.
”În lipsa acestor conturi la registrul național, nici încărcare datelor în acest registru nu este într-un procent satisfăcător la nivel de județ. Alte deficiențe sunt : neefectuarea sondajelor în toate cazurile necesare pentru determinare producției vegetale și animale, nerespectarea procedurilor privind modificarea satelor în registrul agricol, necompletarea tuturor rubricilor la pozițiile deschise din registrul agricol. În majoritatea cazurilor s-a dispuns măsura organizării activității pentru începerea colectării datelor în vederea introducerii acestora în registrul agricol naționai. Nu în toate cazurile au fost respectate termenele de declarare a persoanelor fizice și juridice. Potrivit actului normativ, în perioada 5 ianuarie până la sfîrșitul lunii februarie și a doua decadă în cursul lunii mai, persoanele fizice și juridice au obligația declarării, întocmirea acelor declarații care vor fi avute în vedere la completarea registrului agricol”, a declarat Mihaela Aroșoaie, șef serviciu juridic în cadrul Instituției Prefectului.
Reprezentanții Instituției Prefectului spun că primăriile Adășeni și Corni stau cel mai prost la completarea registrului agricol în format electronic, iar comunele fruntașe din acest punct de vedere sunt Gorbănești, Prăjeni, Trușești, Vf. Câmpului.
Începând cu anul acesta, registrul agricol se întocmește și se ține la zi în format electronic,