Societatea de termoficare a municipiului Botoșani a reușit în acest an să păstreze aproape constant numărul de clienți racordați la sistemul centralizat, în ciuda numărului mare de debranșări din anii trecuți. În acest an s-au formulat 154 de cereri de debranșare de la sitemul încălzire, însă s-au îregistrat și 136 de cerereri de branșare sau rebranșare.
Soluția pentru stoparea debranșărilor constă în oferirea de servicii de calitate, după investițile făcute în sistemul de producere, transport și distribuție a agentului termic, cumulat cu menținerea unor tarife printre cele mai mici din țară.
Percepția asupra calității servicilor furnizate de Modern Calor S.A. este însă afectată negativ de sistemele de distribuție învechite din interiorul blocurilor de locuit, care aparțin proprietarilor. Din acest motiv, societatea a sprijinit, atât logistic, cât și cu manoperă, în cazul în care a fost posibil, refacerea pe orizontală a instalațiilor din interiorul blocurilor. Asta înseamnă că se elimină aproape complet pierderile, datorită materilalelor moderne, de calitate, folosite, iar locatarii sunt branșați independent de ceilalți vecini, fiecare având contor individual de măsură a consumului și posibilitatea de a regla consumul după necesar. Aceste sisteme de distribuție reduc semnificativ cheltuielile cu încălzirea, mult sub cele cu centrală proprie și cresc gradul de satisfacție a clienților racordati la sistemul public de încălzire.
Pentru 120 din cele 136 de locuințe rebranșate în 2017 la rețeaua centralizată, rețelele interioare au fost refăcute în sistemul pe orizontală.
La această dată societatea Moden Calor are 11 231 de clienți casnici, în municipiul Botoșani existând deja 20 de scări de bloc cu distribuția interioară a energiei termice și apei calde menajere pe orizontală.
Față de încălzirea cu centrală proprie, distribuția pe orizontală din sistemul centralizat prezintă și avantajul că proprietarul nu trebuie să investească sume considerabile pentru instalarea unei centrale, înlocuirea ei după un număr de ani și verificarea sau reviziile periodice obligatorii.
Sursa: Comunicat de presă Modern Calor SA
One thought on “Modern Calor îşi menţine numărul de clienţi. Cererile de debranşare, din ce în ce mai puţine”