Elevii claselor a V-a vor studia în prima parte a anului școlar 2017-2018 pe baza unui compendiu introductiv pentru gimnaziu

elevi la oreElevii claselor a V-a și cadrele didactice implicate în procesul instructiv-educativ al acestor clase vor utiliza, în primele opt săptămâni ale noului an școlar, un Compendiu introductiv pentru gimnaziu. Decizia aparține ministrului Educației Naționale, Liviu Marian Pop, și are ca obiectiv sprijinirea elevilor de clasa a V-a afectați de absența temporară a manualelor școlare.

Compendiul include resurse de învățare și propune o abordare modernă, interactivă, sintetică, menită să încurajeze gândirea critică şi comunicarea prin activităţile şi aplicaţiile integrate. Suplimentar, pentru dezvoltarea unor activităţi de învăţare se fac trimiteri inclusiv la materiale disponibile on-line.

like facebookDocumentul are 296 de pagini și este structurat pe 6 arii curriculare: Limbă şi comunicare (Limba şi literatura română, Limba modernă 1 –  Engleză și Franceză și Limba modernă 2 – Engleză, Franceză și Germană), Matematică și Științele Naturii (Matematică, Biologie), Om și societate (Educație socială, Istorie, Religie – cultul ortodox, Geografie, Religie – cultul penticostal), Arte (Educație plastică, Educație muzicală), Tehnologii (Educație tehnologică și aplicații practice, Informatică și TIC), Consiliere și orientare (Consiliere și dezvoltare personală). Fiecare lecție este reflectată în mod distinct, fiecare disciplină având alocate un număr de pagini corelat cu numărul de ore pe săptămână alocate studiului, potrivit planului-cadru.

Cele mai importante avantaje ale acestei resurse de învățare sunt următoarele: accesul la resurse de învăţare absolut necesare, în contextul în care anumite discipline (Informatică şi TIC) sunt studiate pentru prima dată, accentul se mută de pe conţinuturi, esenţializate în acest material, pe crearea unor contexte de învăţare relevante în dezvoltarea competenţelor generale şi specifice indicate de programele şcolare, elevii au ocazia să facă mai ușor legături între diferite discipline prin intermediul unor activități prin care pot extinde/transfera achizițiile în contexte noi.

Conţinutul a fost elaborat de grupuri de lucru cu experienţă în dezvoltare de curriculum, sub coordonarea metodologică a Institutului de Ştinţe ale Educaţiei, instituţie în subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale. În plus, resursele pentru fiecare disciplină au primit aviz favorabil şi din partea unui referent ştiinţific (cu expertiză de specialitate și curriculară). Principiul pedagogic esenţial pe care acest material îl dezvoltă este cel de învățăre activă, în care elevul nu este doar un receptor, ci un participant activ la propria învăţare.

În cursul zilei de luni, 4 septembrie, au fost distribuite 82.200 de exemplare în 20 de județe. Până la începerea noului an școlar, compendiul va ajunge în toate unitățile de învățământ gimnazial din ţară.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *