Un profesor din Botoșani consideră că rezultatele slabe obținute de candidați în cea de-a doua sesiune a examenului de Bacalaureat se datorează dezinteresului tot mai mare pentru învățătură din partea elevilor. Iuliana Nacu, profesor de informatică și lider al Sindicatului Învățământului Preuniversitar Botoșani, a declarat că un rol important în conturarea viitorului copiilor îl au părinții, care trebuie să îi supravegheze mai atent și să-i ajute.
”Pregătirea individuală, timpul acordat pregătirii individuale de fiecare elev este zero sau minim. Am stat de vorbă cu elevii: spun că se duc la muncă în afară și nu le trebuie bacalaureat. Este acel vis de aur: toată lumea pleacă în afară. Este un cumul de cauze: și din punct de vedere al ambientului social, de acasă. Sunt elevi care nu se pregătesc decât eventual 5-10 minute înainte de oră. Au capacitate și reușesc să reziste, dar asta nu este valabil și pentru un examen. Efectiv nu se învață. Este un dezinteres total pentru a învăța”, a enționat Iuliana Nacu.
Doar 30,15% dintre candidații înscriși la Bacalureatul de toamnă au promovat examenele iar 31 de candidați au avut note între 7 și 8.99.
One thought on “Profesor botoșănean despre rezultatele slabe de la Bac: Efectiv nu se învață. Timpul acordat pregătirii individuale de fiecare elev este zero sau minim”