Costel Șoptică: „Incredibil, dar adevărat! Guvernul PSD nu a reușit să adopte strategia de promovare turistică pentru perioada 2017-2020!”

costel soptica- senator, botosani„România nu are încă o strategie de promovare turistică pentru perioada 2017-2020”, se arată în răspunsul ministrului Turismului, Mircea-Titus Dobre, la o interpelare adresată de senatorul liberal de Botoșani, Costel Şoptică.

like facebookÎn interpelarea sa, parlamentarul PNL a amintit declarațiile ministrului Turismului, potrivit cărora România va avea în acest an un buget consistent pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, îndeosebi în vederea impunerii unor programe de marketing şi promovare a destinaţiilor şi produselor turistice.

În răspunsul adresat de ministrul Mircea-Titus Dobre, a afirmat că bugetul total pentru promovarea turistică a României pentru anul 2017 este de aproximativ 21,89 milioane de lei: „Principalele obiective strategice de marketing şi promovare turistică pentru perioada 2017- 2020, cuprind: creşterea notorietăţii ca destinaţie turistică de calitate pe piaţa internaţională a turismului, reconceptualizarea elementelor de diferenţiere a destinaţiei turistice România pe piaţa internaţională a turismului, stabilirea şi implementarea standardelor de calitate, comunicarea beneficiilor calităţii, dezvoltarea parteneriatului public-privat, eficientizarea acţiunilor de promovare şi dezvoltarea ofertei de produse turistice.”

În finalul răspunsului oferit senatorului PNL, ministrul Turismului recunoaște că nu există nimic concret referitor la politicile publice ale Guvernului României legate de dezvoltarea turismului: „Strategia de promovare turistică pentru perioada 2017-2020 se află în curs de finalizare, urmând să fie prezentat public documentul final, după consultarea cu asociaţiile reprezentative din turismul românesc şi alţi actori importanţi din domeniu.”

Costel Șoptică consideră că țara noastră nu are cum să progreseze din punct de vedere al atractivității turistice în lipsa unei strategii: „Este cât se poate de clar că PSD nu reușește să își pună în aplicare programul de guvernare! După cum se vede cu ochiul liber, inclusiv de către oamenii obișnuiți, deși au trecut opt luni de la preluarea guvernării, PSD s-a remarcat doar prin promisiuni fără acoperire! Degeaba facem statistici și informări potrivit cărora numărul turiștilor străini care vizitează România este în continuă creștere, dacă nu avem un program bine conturat pentru a câștiga bătălia cu țările vecine pe segmentul turism!”.

 

One thought on “Costel Șoptică: „Incredibil, dar adevărat! Guvernul PSD nu a reușit să adopte strategia de promovare turistică pentru perioada 2017-2020!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *