Societatățile Eltrans şi Microbuzul au solicitat municipalității să subvenționeze din bugetul local abonamentul lunar pentru pensionari de la 35 lei la 40 lei. Proiectul de botărâre privind subvenționarea abonamentului la pensionari va fi supus spre aprobare în ședința din 31 mai. Primarul municipiului Botoșani, Cătălin Flutur, a criticat Eltrans că nu-și suplimentează veniturile din alte activități, spunând că societatea ”stă doar pe banii primăriei”.
”Avem o hotărâre de Consiliu Local privind creșterea valorii abonamentului pentru pensionari de la 35 la 40 lei. Este o solicitare a celor de la Eltrans, motivând că s-a scumpit curentul, au crescut salariile. Și această hotărâre a fost în dezbatere publică și o vom supune votului CL. Părerea mea personală este că nu se poate la nesfârșit Eltransul să stea doar pe banii primăriei. Ar trebui să identifice și alte metode de a-și face venituri proprii”, a menționat Flutur.
Domnilor mai mari edili ai orasului, nu este nici un secret pentru nimeni, faptul ca ELTRANS este o capusa, care nu-si justifica existenta permanent sustinuta de vreo 30 de aniincoace, ca un copil oligofren, care nu a reusit, sau refuza sa se maturizeze si sa se eficientizeze vreodata…
Tramvaiul, ca mijloc de transport este o necesitate pentru marile orase cu trafic intens si distante foarte lungi… ori in Botosani… despre ce dracu vorbim?
Tramvaiul botosanean a fost o ambitie socialista, dar care si-o permitea…
Ganditi-va ce inseamna in acest moment inlocuirea cailor de rulare, care cu certitudine au ajuns la finalulperioadei de exploatare… de unde bani? de la municipalitate? alte taxe? si pentru ce? pentru mentinerea unor eventuale functii politice? stiti cat ar costa inlocuirea vagoanelor TATRA, vechi de vreo 40deani… caci au fost achizionate lamana a doua, a treia… Cu toti banii astia, cate autobuze ECO s-ar putea achizitiona, v-ati gandit? sau nu se poate ca ELTRANS sa gestioneze un parc de autobuze in loc de tramvaie…
caci safim sinceri… nu credem ca s-a dorit eficientizarea tramvaiului botosanean niciodata cu adevarat, ci doar sustinerea artificiala a acestuia, probabil pentru mentinerea anumitor posturi…In timp ce la NICOLINA, IASI la 120 km se produceau tramvaie noi, pe care le exportau, la Botosani se aduceau din import seconduri, scoase de la altii din uz, actualele vagoane… pentru botosaneni…
Pai daca tot se pune problema eficientizarii si a optimizarii, ca-i capitalism, nu?, atunci fiecare operator economic trebuie sa existe si sa functioneze pe propriile picioare, nu? daca nu renteaza, trage obloanele si produce capace de WC, sau ce crede ca merge…. parca si vad: cumparati capacul sau WC-ul ELTRANS!