Unitățile de învățământ din județul Botoșani vor trebui să stabilească programe de îmbunătățire a rezultatelor elevilor în vederea participării la examenele naționale. Potrivit inspectorului general al Inspectoratului Școlar Județean, Gabriel Hârtie, la nivelul județului Botoșani au fost trei sau patru școli din mediul rural unde promovabilitatea la simularea examenelor naționale a fost zero.
”Se vor discuta la nivelul școlilor rezultatul elevilor pe care l-au obținut. Urmează ca școala să întocmească un plan de îmbunătățire, plan care va fri avizat de IȘJ, după care noi, prin inspecții de specialitate, vom vedea dacă implementează acel plan. Statistic am crescut ca și procent față de anul trecut la simulare, dar aceasta e realitatea în momentul de față a copiilor și interesul lor pentru aceste simulări. Experiența ultimilor ani ne-a demonstrat că aceste rezultate mai puțin bune i-au motivat și pe ei, și pe părinți, pe profesori iar la examenul propriu-zis am ajuns la rezultate acceptabile”, a menționat Hârtie.
La clasa XII-a doar 38, 39% au reușit să promoveze examenele de la simulare, în timp ce la clasa VIII-a procentul admișilor a fost de 41,60%.