Președintele PSD Botoșani Doina Federovici a declarat luni că adoptarea Legii achizițiilor publice pentru proiectele strategice poate reprezenta un avantaj foarte important pentru realizarea proiectului de modernizare a drumului Botoșani-Târgu Frumos. Potrivit senatorului social-democrat, noul proiect va simplifica semnificativ procedurile de licitații pentru proiectele strategice.
„În momentul de față, procedurile legale privind organizarea licitațiilor și soluționarea contestațiilor durează mai mult decât construcția propriu-zisă a unei autostrăzi sau a unui drum de interes strategic, cum este și drumul Botoșani-Târgu Frumos. Simplificarea acestor proceduri prin adoptarea unui proiect de lege la care se lucrează acum la Guvern reprezintă cheia pentru accelerarea investițiilor în infrastructură”, a explicat Doina Federovici.
Aceasta a mai declarat că după lansarea în dezbatere publică a proiectului de lege pregătit de guvern, acesta va fi adoptat în Parlament prin procedura de urgență, astfel încât noua lege să intre în vigoare până la finalul actualei sesiuni parlamentare.
„Așteptăm ca în câteva zile Guvernul să pună în dezbatere publică noul proiect de achiziții strategice. După aceasta, proiectul va intra în procedurile parlamentare și cel mai probabil va fi dezbătut în regim de urgență, astfel încât legea să intre în vigoare până la încheierea sesiunii. Este un proiect vital pentru relansarea economiei naționale și a investițiilor publice în domeniul infrastructurii de transport, în apărare și în energie”, a precizat Doina Federovici.
Madame Federovici, este greu de spus acum daca noua lege a achizitiilor publice strategice( sau amendarea celei existente) va rezolva cel putin o problema pentru judetul Botosani. Eu cred ca nu. Sa ma explic: prin investitii strategiece au inteleg altceva, in nici un caz nu este vorba de un drum national care nu figureaza in nici una dintre viziunile ,,strategice ” ale actualului Guvern. Sa nu facem din rahat bici, ca nu va pocni in nici un caz. In al doilea rind, ceeea ce ai spus mataluta prin presa pare mai mult a manipulare a cetatenilor, pentru ca atita timp cit nu sunt alocate fondurile necesare pentru o adevarata modernizare, nu este cazul sa vorbim despre licitatii ,,care dureaza mai mult decit executarea lucrarilor”. In al treilea rind, in tarile europene vestice chiar asa se intimpla: licitatiile si pregatirea lucrarilor de modernizare la drumuri dureaza circa 10-12 luni, iar lucrarile propriu-zise doar 6-7 luni, cu deosebirea ca in toate aceste cazuri SF-urile si proiectele tehnice sunt de foarte buna calitate,, iar lucrarile de C+M exceptionale. Pe cind la noi….. se cheltuiesc bani multi, iar drumurile sunt ca vai de ele dupa ,,modernizare”
mai Doinita,…du-te si lasa-ne cu povestile tale de adormit copii. Suntem in 2017 martie28…eu imi tai o mana daca pe 28 martie 2020 drumul Botosani-Tg frumos e asfaltat. Numai vrajeli si cretintati spuneti…Si-acum 3 ani acelasi lucru spuneai,tii minte??..Lasa-ne…
…si daca tot esti femeia cu promisiunile,poate ne spui(minti) si pe cand e gata teatrul,da?…:))) in curand,este?…pai da…pana in 2050 este tot timpul.Nepotii tai s-ar putea sa-l vada terminat:))
Ieri la19 am urmărit pe A3 emisiunea IN PREMIERĂ. Ce-i în Polonia, te ia groaza,cum dracu ăia pot, iar noi nu! Au luat bani europeni la greu, în câțiva ani ajung țările din vest. Dar nu au furat din ei ci i-au învestit și cu cap nu ca la noi, au făcut parc la Stauceni! Nu vom fi niciodată ca ei, noi suntem neam de hoți, șarlatani etc.
Adoptarea Legii achizitiilor publice in noua forma nu rezolva cu nici un procent problema finantarii investitiei mentionate. Poate propuneti o lege care sa prevada un calendar precis de realizare a investitiilor dar care sa contina si sanctiuni pentru eventulele amanari (dupa cum ne-ati invatat deja), sanctiuni care pot fi inclusiv pe linie politica.Poate asa politicienii nu vor mai promite cu asa mare usurinta (ma abtin sa folosesc un cuvant mai potrivit acestei situatii) „marea cu sarea”