O nouă problemă a deșeurilor apărută la nivelul municipiului Botoșani. Deşeurilor care au fost depozitate în spaţiile temporare din zona Rediu vor trebui relocate la Stăuceni. Cele aproximativ 100.000 tone de deşeuri va costa municipalitatea aproximativ 3 milioane de euro.
”În autorizațiile care au fost emise pentru spațiile temporare de stocare a deșeurilor se prevede că la expirarea autorizației deșeurile de pe spațiul respectiv trebuie relocate la un depozit autorizat. La data respecxtivă nu exista pe raza județului un depozit autorizat, iar cel de la Stăuceni nu era dat în funcțiune. Urban Serv a făcut solicitări la deținătorii de depozite, autorizate sau neautorizate pentru primirea acestor deșeuri, iar refuzul a fost din partea tuturor. Pentru că nu era în funcțiune depozitul de la Stăuceni, am fost nevoiți să deschidem un al doilea spațiu de stocare, unde sunt depozitate 92 mii tone de deșeuri, din care vreo 30 mii tone am reușit să le relocăm pentru umplerea depozitului verchi de la Botoșani”, a menționat directorul societății Urban Serv, Simion Drelciuc.
El spune că odată cu deschiderea depozitului de la Stăuceni, cheltuielile cu transportul și depozitarea gunoiului vor crește substanțial urmare a cheltuielilor suplimentare apărute, respectiv tariful de depozitare de 35,11 lei plus taxa de dezvoltare de 74, 04 lei, dar și taxa de fond de mediu de 80 lei, introdusă din ianuarie.
”Pentru fiecare tonă depozitată la Stăuceni vom plăti în plus, față de cheltuielile normale de relocare pentru încărcare și transport, 190 lei pe tonă. Suma se ridică la aproape 3 milioane lei, din care 80% sunt costurile de depozitare”, a adăugat directorul Urban Serv.