Medicii de familie din județul Botoșani se decdlară nemulțumiți de modul cum funcționează sistemul informatic al cardului național de asigurări de sănătate. Medicul de familie Paul Șerban a declarat că din cauza defecțiunilor tehnice, care s-au înregistrat săptămâna aceasta mai multe zile la rând, medicii au fost nevoiți să facă ore suplimentare. Medicii de familie spun că în timp s-a constatat că sistemul cu cardul de sănătate nu a fost foarte bine gândit, în sensul capacității și etalonării la numărul de solicitări simltane din sistem.
”A devenit o obligație prin contract ca noi să dăm rețete off-line atunci când nu funcționează sistemul lor. Bineînțeles că atunci când nu a funcționat sistemul, așa cum s-a întâmplat și săptămâna aceasta și s-au dat multe rețete off-line, dar fiind atât de multe și aproape în fiecare zi și săptămână de săptămână, lucrurile ajung să scape de sub control. Nu mai ajungeai să le ridici în sistem, iar ulterior au fost trimise controale și s-au imputat aceste rețete și s-au dat sancțiuni. Foarte mulți colegi nu au putut să-și valideze aceste servicii”, a spus Paul Șerban.
Mai mult, susține medicul de familie, nemulțumiri au fost și din partea pacienților și asta pentru că tipărirea unei rețete on-line a presupus un timp de așteptare și de 15 minute. Medicii cer ca atunci când sunt probleme cu acest sistem, Casa Națională să anunțe acest lucru din timp.
”Trebuie să avem niște discuții și cu casa națională și cu casa județeană legate de programul nostru de sănătate, pentru că nouă casa nu ne plătește ore suplimentare pentru ridicarea în sistem a rețetelor. Au fost medici care au lucrat și la 1 noaptea, au venit și la 6 dimineața”, a mai spus Șerban.